Newton a Tubrr budou měřit hodnotu youtuberů

Mediální monitoring a platforma pro mladé tvůrce videa avizuje takzvaný NT Index.

Petra Mašínová na letošním PR Summitu. Foto: David Bruner

Petra Mašínová na letošním PR Summitu. Foto: David Bruner

Novou metriku internetové videoprodukce pro marketingové účely se chystá uvést firma poskytující mediální monitoring Newton Media ve spolupráci s agenturou Tubrr, která zastupuje vybrané youtubery. Nazvaly ho NT Index. Uvedou ho v nejbližších měsících. Na pražské konferenci PR Summit to dnes oznámila šéfka Newtonu Petra Mašínová. Fragment už je k nahlédnutí na adrese youtuberi.newtonmedia.cz.

„Ve spolupráci s Tubrrem jsme vyvinuli index youtubera – metriku, která zachycuje marketingovou hodnotu youtubera,“ uvedla. „Index nevychází pouze z jednoduchého srovnání počtu followerů na YouTube nebo počtu zhlédnutí, ale jde o komplexní nástroj jak zachytit youtuberův dosah na všech sociálních sítích a jeho obsahové a produkční kvality,“ tvrdí.

Zatím jediný veřejný, nepříliš obsažný náhled nového žebříčku NT Index

Zatím jediný veřejný, nepříliš obsažný náhled nového žebříčku NT Index

Podle Mašínové má nový index pomoci firmám v jejich propagaci. Ty by nicméně měly zároveň vybírat podle zaměření youtubera, velikost publika či počet fanoušků není jediným ukazatelem, který může zajistit úspěch kampaně.

Youtubeři v mobilních aplikacích

Ukázka z aplikace firmy Tubrr pro youtubery

Ukázka z aplikace firmy Tubrr pro youtubery

Tubrr, pražská firma, kterou z většiny vlastní někdejší spoluzakladatel a spolumajitel portálu Atlas.cz Pavel Sodomka, před pár týdny uvedla několik mobilních aplikací, z nichž každá sdružuje produkci konkrétního youtubera ze sítí YouTube, Facebook a Instagram, výhledově má přijít Twitter.

Kromě agregování příspěvků youtubera aplikace umožňuje komunikovat s příznivci, a to příspěvky s takzvanou push notifikací, která vyskakuje na displeji mobilu či tabletu. Též zpřístupňuje exkluzivně bonusová videa, která nejde na YouTube dohledat. Zahrnuje i kalendář akcí daného youtubera, propojený s navigací přes GPS.

„V dílně Tubrru vzniklo zatím deset speciálních mobilních aplikací pro iOS a Android. Deset vybraných hvězd české scény tak získává nástroj, který je spojuje přímo s jejich fanouškovskou základnou a zprostředkovává nejpřímější možný kontakt s nimi,“ říká ředitel Tubrru Peter Sládeček. Youtuberům dává přístup k analytickým datům o komunikaci, a to v prostředí nazvaném Tubrr Dashboard.