
Třetí letošní vydání čtvrtletníku Football Clubu má jako hlavní téma budoucnost fotbalu. Přináší články o dopadech klimatické krize na nejpopulárnější sport planety, o vymírání mezinárodního fotbalu pod taktovkou organizací UEFA a FIFA, o problémech fotbalistů s degenerativními onemocněními mozku, o všudypřítomné datové analýze a dalších tématech, která budou stále častěji rezonovat nejen ve fotbalu.
Vydavatelství Next Page Media (dřív Partners Media) pokračuje v expanzi. Po akvizici slovenských finančních portálů Peniaze.sk a Finance.sk a vstupu na polský trh s webem Heroine.pl koupilo od vydavatele KPJM agency, dceřiné firmy Klubu přátel Josefa Masopusta, tištěný čtvrtletník Football Club. Ten vychází od roku 2017 a profiluje se jako magazín pro fotbalovou kulturu s obsáhlými články coby alternativou k „rychloobrátkovému“ čtení o sportu. Píšou do něj přední tuzemští novináři i zahraniční autoři.
„Po úspěchu tištěné a digitální Heroine jsme se tentokrát vydali jiným směrem. Obě média ale mají jedno společné, sázejí na nadstandardní obsah a skvělou novinářskou práci, která nemá v daném segmentu konkurenci. Football Club proto bude i dál stavět především na příjmech z předplatného, v časopise i v chystané webové verzi se samozřejmě objeví i klasická inzerce. Obchodní plán na ní ale rozhodně nebude spoléhat,“ komentuje akvizici ředitel Next Page Media Martin Vlnas.
Na magazínu mají dál pracovat jeho spoluzakladatelé a dosavadní lídři – dlouholetý sportovní novinář Karel Häring, který zůstává šéfredaktorem čtvrtletníku, a Jan Kaliba, který pomáhá s editováním textů. „Spolu s Honzou, se kterým jsme Football Club v roce 2017 zakládali, jsme dospěli k rozhodnutí, že vlastními silami náš specifický magazín už neposuneme tak, jak by si zasloužil. Věříme, že s novým majitelem se dokážeme výrazněji prosadit na trhu a oslovit širší čtenářskou základnu,“ říká k prodeji Häring. Cílovou skupinou jsou podle něj čtenáři, kteří se zajímají o víc než výsledky a pozápasové rozhovory. Mezi předplatiteli jsou i ti, kteří fotbal nesledují až tak zblízka, ale zajímají je spíše jeho společenské souvislosti.
Ředitelem projektu se stává Ondřej Tůma, který ve vydavatelství Next Page Media zároveň působí jako šéfredaktor webu a časopisu Finmag. „Kromě printu se chceme rozšířit do online světa, takže budeme v příštím roce spouštět plnohodnotný web s novými autorskými články a také natáčení vlastních podcastů. Zároveň dojde k redesignu tištěného magazínu, který se dočká modernějšího hávu,“ shrnuje nejbližší plány.
Čtvrtletník, jehož rozsah se pravidelně pohybuje kolem 170 stran, má přibližně 650 předplatitelů a vychází v nákladu 1.200 výtisků. Cena ročního předplatného je 699 Kč, samostatně stojí jedno číslo 189 Kč. Kromě přímého prodeje na webu je dostupný i ve větších českých knihkupectví Dobrovský, Kanzelsberger, Knihcentrum a Academia. Letošní třetí číslo vyšlo až 15. listopadu, čtvrté se plánuje na začátek prosince.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
