
Třetí letošní vydání čtvrtletníku Football Clubu má jako hlavní téma budoucnost fotbalu. Přináší články o dopadech klimatické krize na nejpopulárnější sport planety, o vymírání mezinárodního fotbalu pod taktovkou organizací UEFA a FIFA, o problémech fotbalistů s degenerativními onemocněními mozku, o všudypřítomné datové analýze a dalších tématech, která budou stále častěji rezonovat nejen ve fotbalu.
Vydavatelství Next Page Media (dřív Partners Media) pokračuje v expanzi. Po akvizici slovenských finančních portálů Peniaze.sk a Finance.sk a vstupu na polský trh s webem Heroine.pl koupilo od vydavatele KPJM agency, dceřiné firmy Klubu přátel Josefa Masopusta, tištěný čtvrtletník Football Club. Ten vychází od roku 2017 a profiluje se jako magazín pro fotbalovou kulturu s obsáhlými články coby alternativou k „rychloobrátkovému“ čtení o sportu. Píšou do něj přední tuzemští novináři i zahraniční autoři.
„Po úspěchu tištěné a digitální Heroine jsme se tentokrát vydali jiným směrem. Obě média ale mají jedno společné, sázejí na nadstandardní obsah a skvělou novinářskou práci, která nemá v daném segmentu konkurenci. Football Club proto bude i dál stavět především na příjmech z předplatného, v časopise i v chystané webové verzi se samozřejmě objeví i klasická inzerce. Obchodní plán na ní ale rozhodně nebude spoléhat,“ komentuje akvizici ředitel Next Page Media Martin Vlnas.
Na magazínu mají dál pracovat jeho spoluzakladatelé a dosavadní lídři – dlouholetý sportovní novinář Karel Häring, který zůstává šéfredaktorem čtvrtletníku, a Jan Kaliba, který pomáhá s editováním textů. „Spolu s Honzou, se kterým jsme Football Club v roce 2017 zakládali, jsme dospěli k rozhodnutí, že vlastními silami náš specifický magazín už neposuneme tak, jak by si zasloužil. Věříme, že s novým majitelem se dokážeme výrazněji prosadit na trhu a oslovit širší čtenářskou základnu,“ říká k prodeji Häring. Cílovou skupinou jsou podle něj čtenáři, kteří se zajímají o víc než výsledky a pozápasové rozhovory. Mezi předplatiteli jsou i ti, kteří fotbal nesledují až tak zblízka, ale zajímají je spíše jeho společenské souvislosti.
Ředitelem projektu se stává Ondřej Tůma, který ve vydavatelství Next Page Media zároveň působí jako šéfredaktor webu a časopisu Finmag. „Kromě printu se chceme rozšířit do online světa, takže budeme v příštím roce spouštět plnohodnotný web s novými autorskými články a také natáčení vlastních podcastů. Zároveň dojde k redesignu tištěného magazínu, který se dočká modernějšího hávu,“ shrnuje nejbližší plány.
Čtvrtletník, jehož rozsah se pravidelně pohybuje kolem 170 stran, má přibližně 650 předplatitelů a vychází v nákladu 1.200 výtisků. Cena ročního předplatného je 699 Kč, samostatně stojí jedno číslo 189 Kč. Kromě přímého prodeje na webu je dostupný i ve větších českých knihkupectví Dobrovský, Kanzelsberger, Knihcentrum a Academia. Letošní třetí číslo vyšlo až 15. listopadu, čtvrté se plánuje na začátek prosince.

Robert Němec je nově Robert Le Veneur

Luděk Staněk přichází na Novu. Bude kreativním producentem komediálních seriálů

Český úspěch v Cannes Lions: McCann a Hero & Outlaw mají stříbrného Lva za PR
