Nielsen do Česka přináší své Digital Ad Ratings

Nástroj umožní změřit online kampaně napříč platformami, zařízeními a typy webů.

Výzkumná agentura Nielsen prostřednictvím své lokální pobočky Nielsen Admosphere nabídne na českém trhu crossplatformní měření Digital Ad Ratings. Přivádí tak sem vlastní standard nezávislého měření reklamních kampaní, respektive jejich výkonu, a to napříč všemi zařízeními a obsahovými platformami. Včetně Česka mají být Digital Ad Ratings od Nielsenu do konce letošního roku k dispozici celkem v 31 zemích, které dohromady generují 90 % globálních investic do onlinu. Měření ve světě existuje od roku 2011, odstartovalo v USA. Nielsen v Česku provozuje jak televizní peoplemetry (dvě desetiletí, od roku 1997), tak měření reklamních útrat AdMonitor.

Příchod jednotné internetové měny avizoval na květnové konferenci Instameet Summit 2017 pořádané Médiářem Tomáš Pflanzer, tehdejší head of digital Nielsen Admosphere. Dnes to Nielsen Admosphere řadě odborníků z trhu oficiálně oznámil na setkání v pražské La Fabrice. „Z pohledu reklamního zásahu v zásadě neexistuje nezávislá jednotná měna,“ popsal dodavadní situaci Tomáš Bičík, ředitel obchodního rozvoje Nielsen Admosphere. „Na trhu chybí něco, co by bylo nezávislé tak, jak to mají jednotlivé jiné mediatypy,“ řekl také. Podle něj je produkt určen inzerentům, médiím, adservingovým platformám i mediálním agenturám.

Kolik chce za měření zásahu kampaní Nielsen Admopshere vybírat? Do pěti milionu impresí v kampani to má být kolem 22.000 Kč, pokud bude impresí deset milionů, pak to bude kolem 30.000 Kč, nad dvacet milionů impresí se pak bude účtovat jednotková cena 0,90 až 1,60 Kč za 1.000 impresí.

„Cílem je měřit lidi, samotné uživatele internetu, nejen jejich zařízení, a to napříč různými obrazovkami i reklamními platformami,“ uvádí Tomáš Hynčica, business & research director Nielsen Admosphere. Nielsen Digital Ad Ratings tak slibují, že umí měřit kampaně napříč celým českým online prostorem, a to jak na všech zařízeních (počítač, mobil, tablet) a platformách (prohlížeč, aplikace), tak na všech typech webů (včetně globálních platforem jako Facebook). Výkon kampaně se reportuje ve standardních mediálních metrikách reach, frekvence, GRP a imprese. K dispozici jsou do druhého dne.

„Produkt kombinuje data společnosti Nielsen s agregovanými a anonymními sociodemografickými informacemi, které ctí pravidla ochrany osobních údajů,“ přibližuje firma v oficiální zprávě. „Značkám dovolí měřit jejich kampaně napříč všemi sociálními sítěmi, jako jsou Instagram, Snapchat, Facebook, YouTube, Google, Pinterest, Twitter či Amazon,“ sliboval už v květnu bývalý manažer Nielsenu Pflanzer. Měření vychází ze zmíněného globálního nástroje, je ale upraveno pro Česko, tudíž zahrne tuzemské weby. „Kampaň se na webech otaguje a my dáme klientovi v reálném čase informaci, jakou cílovou skupinu zasahuje,“ nastínil před časem Pflanzer.

Nielsen Digital Ad Ratings umožňuje měřit i reálnou viditelnost pro jednotlivé reklamní pozice na úrovni GRP pro vybrané cílové skupiny. Nielsen nabízí uživatelům využít v rámci Digital Ad Ratings k měření a reportování viditelnosti data od různých dodavatelů, kteří se touto problematikou zabývají, a tím umožňuje zadavatelům nastavit si různé prahy viditelnosti tak, aby co nejlépe využili online prostor pro svoji komunikaci.