Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

„Nikdy bych neřekl, že Třeštík bude vítěz týdne“

Reklamní katovnu ovládl Tomáš Třeštík, který pro McDonald’s s DDB nafotil příběhy z McCafé. Druhé jsou štědré Vánoce Albertu od VCCP, třetí CZC, i když se snažilo dvakrát víc.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 48. týden 2017

  1. DDB: McCafé Stories (51 %)
    značka, klient: McDonald’s
  2. VCCP: Nadělte Vánocům štědrost (37 %)
    značka: klient: Albert
  3. Digital Brain: Snažíme se 2x víc (42 %)
    značka, klient: CZC.cz
  4. Publicis Praha: Pro ty, kdo si umí vybrat (27 %)
    značka: Král sýrů, klient: Savencia Fromage & Diary
  5. Publishers, Mall.cz: Ceny k smíchu / Leoš Mareš (24 %)
    značka, klient: Mall.cz

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Kavárenské příběhy z Mekáče (51 %)

Kampaň McCafé Stories 2017

Kampaň McCafé Stories 2017

Společnost McDonald spustila v Česku novou kampaň pro síť svých kaváren McCafé. V jejím rámci chce představit příběhy kávy a mileniálů, cílové skupiny, která je pro McDonald’s stěžejní. Kampaň by měla změnit vnímání brandu McCafé a přiblížit koncept kavárny mladší generaci spotřebitelů. Na kampani se podílel fotograf Tomáš Třeštík. Vznikla série autorských fotografií v kolekci nazvané McCafé Stories. Další součástí kampaně je krátký film ukazující Třeštíka při tvorbě, TV spot, outdoorové vizuály i instagramové aktivity pro veřejnost. Třeštíkovy fotky chce firma umístit i do svých restaurací.

Kampaň doplní také výstava, která proběhne v lednu spolu s dražbou podepsaných originálů fotografií. Výtěžek z dražby půjde do nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda, jehož posláním je poskytovat dlouhodobě hospitalizovaným dětem při FN v Motole.

Kreativa kampaně vznikala tradičně v DDB pod vedením Radouane Hadj Moussa, strategii hlídal Peter Christopher Lau, art direkci zajistil Ondřej Wünsch, copy psal Štěpán Kouba, account direktorem byl Lukáš Falta, account manažerkou Nikola Bochová, produkoval Ondřej Martinec. Fotografie jsou umístěné jako reklama ve veřejném prostoru a na sociálních sítích. Spolu s dokumentem vznikl i třiceti vteřinový televizní spot. Produkci zprostředkovaly Bistro Films a Pink Productions. Třeštík a McDonald’s spolu chtějí spolupracovat i příští rok. Stávající kampaň poběží do ledna 2018.

Vůbec nechápu, na co to je reklama, pokud teda u Mekáče nezačali servírovat McTřeštík Menu.
Adam Roučka

Skvělá věc, které není co vytknout. Všechno tam sedí – hlavní ambasador, nálada, kamera, hudba. Osvěžující a inspirativní pro nás všechny.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Generic millenial ad s povedenou filmařinou. A tam, kde bývá nápad, je pusto prázdno.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Beze slov a bez vysvětlování. Správně na dřeň emocím. Gratulace ke skvělému image spotu!
Alena Oswaldová (Nestlé)

Je to na první pohled zajímavej koncept, ale dost nedotaženej. Ty fotky jsou generický, jako z fotobanky. Dá se k nim napsat cokoliv. Navíc to u některejch z nich ani nepřečtu.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tak si rozeberme, co o tom víme. ‚Koncept celé kampaně má několik částí.‘ – Ajaj, bojim sem.’Jedna z nich jsou již zmínění fotografie Tomáše Třeštíka, které zachycují momenty a příběhy spojené s kávou.‘ – Ne nezachycují. ‚Druhou je dokument, který Tomáše ukazuje při fotografování.‘ – Proč to ten mekáč platí, bože?! Jo aha, milenyjálové vlastně. ‚Třetí částí bude výstava, která proběhne v lednu spolu s dražbou podepsaných originálů fotografií.‘ – To stejně už nikoho zajímat nebude, takže většina z nás tu kampaň bohdá přežije ve zdraví a bez úhony. Ne, tohle je fakt hrozivá úkazka velmi mírně brandovanýho contentu, kterej je strašně krásnej a sexy, ale vůbec ani malinko nedává smysl, aby za něj nějaká značka platila.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Nikdy bych neřekl, že kampaň, ve který vystupuje Tomáš Třeštík bude můj vítěz týdne. Ale už je to tak. Samozřejmě téma příběhů už je dneska trochu nadužívaný, každá věc má svůj příběh nebo se kolem ní spousta příběhů točí, že jo. Nicméně je to prostě vkusně udělanej kus práce. A taky se mi líbí, jak kampaň outdoorově funguje mimo online a televizi.
Miky Karas (Symbio)

2. Albert je štědrý (37 %)

Aktuální vánoční kampaň Albertu se jmenuje Nadělte Vánocům štědrost. Jejím cílem je zdůraznit, že potravinářská síť nabízí širokou škálu výrobků, potravin, dekorací a dárků, které mohou zákazníkci uplatit i během svátků. Kampaň poběží až do konce roku. Vznikla ve spolupráci s agenturou VCCP v produkci Target Pictures. Součástí kampaně jsou třiceti vteřinové televizní spoty, které je možné vidět i ve zkrácených verzích. Kampaň běží i on-line, v outdooru i v místech prodeje.

Nadělte Vánocům štědrost. Štědrost nadělte Vánocům. Vánocům štědrost nadělte. Jsem z hlavního claimu dost rozpačitá a trochu mi to zamotalo hlavu. Jinak je to ale pěkné.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Akční to sice fakt není, objevný taky ne, ale třicet vteřin se dá díky tomu pocukrovanýmu copywritingu hezky přežít.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Doznívá mi v uších loupání mandarinky a prasknutí oříšku. Mám chuť vyrazit na vánoční nákupy do Tesca. Jo počkejte, nebyl to Albert? Teď nevim…
Alena Oswaldová (Nestlé)

Nadělte Vánocům štědrost? Předpokládám, že vypadlo k. Ale tahle kampaň od tiskařského šotka, který naděluje samotným Vánocům štědrost mi stejně přijde lepší než ta existující. A propos. Já tedy štědrost nenaděluji. Když už, tak naděluji štědře.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Světoborný nápad to nemá, řemeslo jo. A to úplně stačí. Na Vánoce jde stejně hlavně o to ty lidi rozňuňat, a tohle to zvládne.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Jakože jo, poctivě odvedená práce. Akorát to v záplavě vánoční komunikace jinejch značek totálně zapadne.
Miky Karas (Symbio)

3. CZC se moc snaží (34 %)

Prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz v nové vánoční kampani otevřeně přiznává, že v segmentu IT a spotřební elektroniky nejsou největším e-shopem, ale dvojkou na trhu. A právě proto se musí snažit dvakrát víc. Zákazníci tak v předvánoční sezóně mohou například každý den získat jednu ze svých objednávek dvakrát.

Společnost CZC.cz vytvořila na podporu kampaně třicetivteřinový brandový reklamní spot, který lze zhlédnout na YouTube. Tentokrát ve spotu hrají i zaměstnanci ze skupiny Mall Group, které je společnost členem, a poprvé také profesionální herec, který působí například v Divadle Kampa. Rovněž poprvé si ve spotu zahrála i generální ředitelka CZC.cz, Jitka Dvořáková. Kreativu zajistila agentura Digital Brain. Audiovizuální produkci zajistili ForLeaf. Kampaň běží vedle YouTube i na internetové televizi Stream.cz, na sociálních sítích Facebook a Instagram, v online displejové reklamě i v outdooru, na rádiu Evropa 2 a v několika tištěných médiích.

Oceňuju, že se o sobě nebojej říct, že nejsou jednička. Ale aby z toho vzniknul slušnej spot, museli by se snažit ne dvakrát ale aspoň desetkrát tolik.
Adam Roučka

‚Mrkněte se do zákulisí, ať vidíte, jak vznikal tento spot.‘ Ne, děkuji, bez toho se snad i obejdu. Jestli bylo cílem vytvořit podivný svět bledých, autistických geeků, kteří ale rozumějí elektronice, tak se to podařilo a gratulace je na místě.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nenápadnej diss na Alzu a insight jsou super! Ironický, že to video taky dostalo dvakrát víc stopáže, než mělo a potřebovalo. Anebo to je skrytá genialita, vím já.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Jejdanánky, do jednoho videa se přece nedá natlačit úplně všechno, co máte na srdci! Pak je z toho akorát seznam sdělení, která na sebe ani pořádně nenavazují.
Alena Oswaldová (Nestlé)

No to je vlastně hezký postavit komunikaci na tom, že je někdo až druhej. Kreativa by mohla být úplně třeskutě vtipná, což fakt není, ale i tak je to pěknej koncept. Když jste tak rádi druhý, tak vám dávám druhý místo tohoto týdne i já. A první neuděluji.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tady cejtím nápad. Myšlenka ‚jsme až druzí, takže se snažíme dvakrát tolik‘ je úchylná, ale sympatická. I když nemám sebemenší důvod jí věřit. Když mi daj důvod, třeba nenakoupim v Alze. Ze soucitu.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Myslím, že v CZC by se měli snažit dvakrát víc nejen ohledně eshopu, služeb a poboček. Ta kampaň si mě v onlinu sice našla, ale protože je mi ten hlavní herec aboslutně nesympatickej, tak jsem přeskakoval, jak to jen šlo.
Miky Karas (Symbio)

4. Someliér odhalil žampionové aroma (27 %)

Agentura Publicis Prague natočila nový spot Krále Sýrů s vinařem a sommelierem Petrem Marcinčákem. Třicetivteřinový televizní spot poběží v Česku od 20. listopadu, na Slovensku od 26. listopadu. Byl realizován v produkci Filmservice pod vedením českého režiséra Jaromíra Malého, který ve spolupráci s kameramanem Svenem Siegristem z Německa.

„Víno a sýry se odjakživa velmi dobře doplňují. Proto byl pro nás Petr Marcinčák, coby český vinař jasnou volbou pro spojení s Králem Sýrů. Hermelínu jsme tak umožnili výrazněji vyniknout a vytvořit příběh o chuti, které se nedá odolat. Chuti, která patří mezi ty skutečně tradiční české, k níž se vždy rádi vracíme, ačkoliv mezitím ochutnáváme stovky jiných,“ uvedla Lenka Tenglerová, brand manager Král Sýrů pro Česko a Slovensko ze společnosti Savencia Fromage & Diary.

Může to být natočený sebelíp, ale když mi někdo říká, že nezná lepší víno ani sejra, než ty z Česka, tak tady něco smrdí. A tím nemyslim to originální žampionový aroma.
Adam Roučka

Vkusné a elegantní. Mám chuť na kus sýra a skleničku vína, kterému jinak neholduji.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

To je docela fajn reklama na víno! Oh, wait…
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Nemám k tomu co říct. A to nikdy neni dobré znamení.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Od stolu napsáno. Žádnej zážitek, nuda. Věří někdo, že ten chlapík ochutnával světová vína? Já ne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tu lajnu ‚Pro ty, kdo si umí vybrat‘ už roky opakuje Viktor Úspěšný na plakátech Modrého anděla na hajzlících v pražských hospodách. (Jen aby to nezapadlo)
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Jediný, v čem mě tenhle spot překvapil je, že hermelín má žampionový aroma. To jsem fakt nevěděl. Dík!
Miky Karas (Symbio)

5. Vtípky Leoše Mareše (23 %)

Mall.cz ve čtvrtek 16. listopadu spustil upoutávky ke kampani Black Friday. Spoty mají podobu stand-upů, hlavní tvář je Leoš Mareš spolu s dalšími stand-up komiky (např. Karlem Hynkem, Jiřím Charvátem a speciálním hostem Patrikem Hezuckým), kteří upozorňují na Ceny k smíchu – 75% slevy v rámci Black Friday. Kampaň byla realizována interním týmem Mall.cz ve spolupráci s kreativní agenturou Publishers a v Česku bude podpořena tradičním media mixem – televizními spoty, spoty na YouTube, v rádiu, inzercí v printu a na veškerých digitálních kanálech včetně sociálních sítí.

Kampaň Black Friday na Mall.cz běžela osm dní a zahrnovala slevy na tisíce produktů. Slevová akce v rámci Black Friday vyvrcholila videem, kdy Leoš Mareš vyzval ve videu na Facebooku zákazníky, aby posílali formou komentáře odkazy na zboží. Na ty tým komiků vymýšlel v reálném čase vtipy a zveřejňoval je pod komentáři konkrétních lidí.

Neni moc trapnějších situací, než kdy se lidi trapně smějou trapnejm vtipum. Sice je dobrý, že jsou ty humory naroubovaný na konkrétní produkty, ale i tak mně to přijde spíš k pláči.
Adam Roučka

Výrazná a dobrá kampaň, ve které by podle mého názoru krásně obstáli jen stand-up komici bez Leoše Mareše. Ten tam jen stojí, nepřirozeně usmívá a má nagelované vlasy.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tak strašně jsem se soustředila, abych chytla pointu, až mi unikla ta akční nabídka.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Hm, trochu pro děti, ne? Děti obvykle nemaj peníze, že? Takže co zkusit nějakou kampaň pro dospěláky?
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tady je přesně vidět, že Leoš Mareš je ten pán, co řekne trapný vtip před tím, než Hezucky řekne ten dobrý.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Kampaň k smíchu.
Miky Karas (Symbio)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.