Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Nominujte ekologické projekty mírnící dopady klimatické změny

Ekologické projekty podporuje Impact Hub už 2. ročníkem programu Climate Challenge.

Impact Hub

Impact Hubu není lhostejné, co se s naší planetou děje

Jste součástí ekologicky smýšlejícího projektu nebo máte někoho takového ve svém okolí? Pokud ano, určitě by vaší pozornosti neměl uniknout akcelerační program Climate Challenge spadající pod aktivity coworkingového centra Impact Hub. Climate Chlallenge má za sebou první ročník, v němž odbornou porotu nejvíce přesvědčil startup Forsage úspěšně bojující s dramatickým úbytkem včel pomocí IT technologií. Díky vítězství získali ceny v hodnotě 150.000 Kč. Aktuálně startuje druhý ročník, do kterého se mohou hlásit do pátku 6. března 2020 projekty z Česka i Slovenska věnující se příčinám či dopadům klimatické změny, environmentálním tématům nebo oblasti cirkulární ekonomiky. Ti nejlepší získají mentora, finanční příspěvky, možnost nejrůznějších workshopů či roční členství v Impact Hubu.

Rady od markeťáků, právníků i investorů 

Jedná se o první akcelerační program pro ekologické projekty v Česku i na Slovensku a hlásit se do něj mohou firmy, startupy, univerzitní projekty, neziskovky, spolky, samosprávy, ale i spinoffy. Impact Hub posléze vybere 20 + 20 týmů z Česka a ze Slovenska, které pozve na dvoudenní bootcamp. Tam se zúčastní workshopů o budování vize, mise a storytellingu. Poté představí svůj záměr porotě, která vybere 14 nejvhodnějších projektů pro akceleraci.

Pro výběr do programu jsou důležitá kritéria: pozitivní dopad na klima, fungující minimálně tříčlenný tým a funkční řešení, to znamená v ideálním případě mít už nějaké platící zákazníky.

V další fázi získají jednotlivé projekty mentory, mohou se radit s experty na finance, marketing či právo a podstoupí čtyři workshopy.

Do třetí fáze se dostane finálních šest projektů, které pokračují ve spolupráci s mentory a experty, navíc se zúčastní mastermind setkání, ve kterých získají know-how ostatních účastníků a podělí se o své zkušenosti a kontakty. Dál získají 30.000 Kč na cestu do zahraničí, koučink či jinou formu osobního rozvoje. Připraví se také na setkání s případnými investory a korporátními partnery programu.

Vítěz pak získá dalších 100.000 Kč.

Martina Kočařová

Martina Kočařová

„Startupům, ať už jsou v jakékoliv fázi rozvoje, pomáháme od počátku fungování Impact Hubu. Climate Challenge věnovaný specifickému tématu, tedy klimatické změně a environmentální oblasti, je pro nás dalším logickým krokem, kam jsme chtěli naše aktivity směřovat. První ročník Climate Challenge byl nabitý skvělými nápady a lidmi, co do svého rozvoje dávali neskutečnou energii, a tak se těším, jaké projekty nás čekají teď,“ říká Martina Kočařová, marketingová ředitelka Impact Hubu.

Impact Hub jde sám příkladem

Climate Challenge se rozhodli zařadit do svých aktivit, protože jim není lhostejné, co se s naší planetou děje. Samotného zakladatele Impact Hubu trápí globální klimatická krize, a tak se snaží dělat to, co radí vědci – zásadně omezit environmentální stopu, zamezit plýtvání, opustit fosilní paliva v energetice.

Petr Vítek

Petr Vítek

„Přijali jsme řadu opatření, přešli jsme na obnovitelné zdroje elektřiny, získali zero waste certifikaci pro naše provozy, změřili jsme naši uhlíkovou stopu, zásadně omezujeme spotřebu živočišných produktů na našich akcích. A co nejdřív bychom chtěli být uhlíkově neutrální, to znamená zapojit se do offsetů zbytkové uhlíkové stopy, kterou neumíme zatím dál snížit,“ popisuje Petr Vítek, zakladatel Impact Hubu.

Jelikož Impact Hubem prochází ročně stovky projektů, rozhodli se vytvořit speciální akcelerační program pro ty s environmentálním dopadem. „V Česku není nedostatek nápadů, chybí nám schopnost je rychle překlopit do implementace, chybí nám spolupráce napříč sektory. Proto vznikl program Climate Challenge,“ dodává.

Text vychází v rámci placené spolupráce s Impact Hubem