Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

Notino rozšiřuje prodejnu v pražském Florentinu, přidává digitální přístroje

Parfumerie z Brna se letos ještě chystá do Ruska a otevřít obchody v Polsku a na Slovensku.

Notino v pražském Florentinu

O design prodejny se postaralo studio Kyzlink Architects, které stojí i za současnou podobou kanceláří společnosti v Brně. Foto: Notino

Nové Notino v pražském Florentinu

Nové Notino v pražském Florentinu

Nové Notino v pražském Florentinu

Nové Notino v pražském Florentinu

E-shop s parfémy a kosmetikou Notino Michala Zámce zrekonstruoval a znatelně rozšířil svou dosavadní prodejnu v pražském Florentinu. Obchod, který začínal v roce 2014 jako výdejna e-shopu a teď je z jeho výdejen nejfrekventovanější, nyní zabíra 400 metrů čtverečních a stal se největší prodejnou firmy v Evropě. Nabídne širší sortiment než dosud (parfémy, pleťovou, dekorativní a vlasovou kosmetiku, bytové vůně), celkem 4.000 položek z celkových 55.000, které nabízí e-shop.

Zboží, které není na místě, lze přitom přes internet objednat přímo z prodejny. Zboží je pak zákazníkovi doručeno domů nebo na libovolnou prodejnu. Tento koncept Notino nazývá Store-to-web. Na prodejně zároveň přibylo testerů, aby bylo možné si zboží před objednáním vyzkoušet.

V prostoru obchodu přitom jsou nově osazeny digitální technologie. Ve výloze i uvnitř prodejny jsou obrazovky, jejichž obsah se řídí dálkově. Ve spolupráci se značkou Lancome vzniklo make-up pódium, jež doplňuje digitální přístroj pro výběr odstínu na míru. Další přístroj umožňuje diagnostiku pleti pomocí fotografií a speciálních senzorů. „Do budoucna se tyto technologie objeví i v dalších obchodech Notina. Florentinum představuje pilotní projekt, kde vše vyzkoušíme,“ přiblížil Jerome Poussin, který je v Notinu ředitel pro retail.

Letos už Notino otevřelo čtyři kamenné obchody, a to první v Rakousku a v Bulharsku, druhý v maďarské Budapešti a rovněž druhý v rumunské Bukurešti. Do konce letošního roku pak notino chystá otevření prodejen v Lodži a v Poznani v Polsku a v Košicích na Slovensku.

Celkově tak Notino plánuje mít koncem letoška 26 prodejen. Přes kamenné prodejny přitom jde plných 10 % jeho obratu, který loni činil 8,4 miliardy Kč. Notino je dnes ve 23 zemích Evropy, přičemž po letos „otevřeném“ Švýcarsku má přijít expanze do Ruska, celkem 24. země v jeho portfoliu.