Nová agentura, zabývající se lokalizací marketingových komunikací napříč lokálními trhy a mediálními kanály, kterou začal v rámci kreativní agentury Bistro Agency budovat Radim Kameník, ponese název Spectra. Podle zástupců Bistra jde o odpověď na rostoucí poptávku po lokalizaci mediálních a reklamních obsahů z jednoho centra napříč různorodými mezinárodními trhy.

Logo nové agentury Spectra
„Poptávka po transcreation službách je v současnosti stále na vzestupu přinejmenším ze dvou důvodů. Roste přirozený tlak na komunikaci v globálním měřítku, současně ale také na maximalizaci úspor takto vynaložených prostředků. V takové situaci je schopnost lokalizovat kampaně z jednoho místa naprosto zásadní. Mimo jiné proto, že nad komunikací má klient větší kontrolu, ta si tak zachovává větší konzistenci, a především pak odpadá nutnost poptávat stovky lokálních agentur,“ uvádí Kameník, který funguje v nové agentuře jako ředitel.
Kameník se v oboru „transcreation“ pohybuje sedm let. Do Bistra přišel z Havas Worldwide Prague, kde jako onboarding & quality director spoluzakládal transcreation divizi. Předtím pracoval mimo jiné jako account director pro region Evropy, Středního východu a Afriky v londýnské agentuře Tag.
„Spectra je mezinárodní transcreation agentura, jejíž misí je z jednoho centra efektivně adaptovat marketingovou a reklamní komunikaci v celosvětovém měřítku, a to napříč všemi jazyky a mediálními kanály. Naším cílem je skutečně pracovat pro klienty z celého světa,” tvrdí Kameník.
Spectra již začíná pracovat na zakázkách pro značky, jakými jsou Adidas či Philips, a společně s Bistrem spolupracuje na projektech pro nizozemskou telekomunikační společnost LinxTelecom nebo MasterCard.
„Už od první mezinárodní spolupráce s Googlem v roce 2013 uvažujeme o tvorbě transcreation jednotky. Když totiž zvládneme udělat offline i online strategii a následně připravit big ideu pro jednotlivé zahraniční trhy, proč to ještě nedotáhnout do konce a nerealizovat celkovou produkci? Fúze s Dentsu Aegis Network toto přesvědčení jen umocnila,“ prohlašuje šéf Bistra Tomáš Kleňha.
Agentura Bistro Agency patří do skupiny Adexpres, která je od letošního jara součástí mediální sítě Dentsu Aegis Network. Spectra zatím funguje v rámci Bistra jako nová značka, bez vlastní právní identity.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu
