Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Nova fúzuje se ztrátovou agenturou svého rumunského superšéfa a dvěma online firmami

Za první tři, respektive dva a půl roku činnosti vygenerovala zpravodajská agentura Mediafax ztrátu přes čtvrt miliardy korun.

Adrian Sarbu. Foto: CME

Adrian Sarbu. Foto: CME

Společnost CET 21, která drží licence na vysílání stanic rodiny Nova, dnes podala u Městského soudu v Praze návrh na zápis fúze se svými dceřinými firmami Mediafax, Jyxo a Blog Internet. Ty by měly zaniknout sloučením s mateřskou společností k 31. prosinci 2011.

Firma Mediafax provozuje tuzemskou pobočku stejnojmenné rumuské tiskové agentury, kterou v Česku rozjel superšéf Novy Adrian Sarbu. Spustil ji v červnu 2008 a za rok a půl, začátkem roku 2010 pak agenturu prodal za 1 euro společnosti CME, které šéfuje a která měla v Mediafaxu menšinu.

Za první tři, respektive dva a půl roku činnosti přitom agentura vygenerovala ztrátu přes čtvrt miliardy korun. Za rok 2008 byl totiž Mediafax ve ztrátě 109 milionů Kč, další rok ji snížil jen mírně na 96 milionů Kč a loni podle dokumentů v obchodním rejstříku skončilo hospodaření firmy ztrátou 63 milionů Kč.

Za rok 2008 Mediafax dokázal utržit jen 6 milionů Kč, za rok 2009 to bylo 15 milionů Kč.

„Dokážeme Mediafax využít tak, aby investice byla zisková,“ prohlásil přesto letos v létě v rozhovoru pro týdeník Euro generální ředitel Novy Jan Andruško.

Firmy Jyxo a Blog Internet koupila Nova v rámci své internetové expanze, v květnu 2008. Tehdy za ně slíbila částku 163 až 200 milionů Kč, v závislosti na dalších výkonech.

Loni podle údajů Novy Jyxo skončilo ve ztrátě 1,8 milionu a Blog Internet v mínusu 132 tisíc Kč. Obě ale vykazují kumulovaný zisk z předchozích v řádech milionů korun.

Všechny tři jmenované firmy se nyní mají s mateřskou CET 21 kompletně propojit na personální, produktové a administrativní úrovni. Díky tomu se očekávají úspory nákladů, efektivnější činnost sekce zpravodajství a sekce internetu, lepší propojení produktů a jejich vyšší atraktivita pro uživatele i inzerenty.