Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Nova je stále jedničkou, její náskok se ale snížil

Jak se vyvíjela sledovanost televizních stanic za posledních pět let.

Podíl na sledovanosti za 1. pololetí let 2011 až 2015

Pozici nejsledovanější televizní skupiny si u dospělých diváků stále zachovává skupina Nova. Druhé místo patří České televizi, která se za poslední čtyři roky Nově významně přiblížila, třetí zůstává skupina Prima. V mladší cílové skupině 15-54 let a v prime time (hlavní vysílací čas od 19 do 23 hod) si Nova nad konkurencí udržuje stále významný náskok.

Zlomový byl rok 2012

Když se podíváme na výsledky sledovanosti televizí v období prvního pololetí roku za posledních pět let, k nejvýraznějším změnám došlo v roce 2012. V první půlce tohoto roku se podíl skupiny Nova meziročně snížil téměř o 5 p.b., naopak Česká televize, Prima a TV Barrandov meziročně významněji posílily.

Rozdíl ve sledovanosti mezi nejsilnějšími komerčními skupinami Novou a Primou byl v tomto roce nejnižší, v následujícím období se začala Nova Primě opět vzdalovat. Od roku 2013 tak Nova kontinuálně mírně posiluje, i když je stále pod výsledkem roku 2011. Pozice Primy jako skupiny naopak postupně oslabuje, stejně tak se snižuje podíl na sledovanosti televize Barrandov. Česká televize si udržuje stabilní výsledek nad 30 % share, v prvním pololetí let 2013 a 2014 se Nově u dospělých diváků téměř vyrovnala.

Růst zajišťují nové kanály

Aby si Nova zajistila jako skupina růst sledovanosti, musela od poloviny roku 2012 postupně rozjet tři nové tematické stanice: Fandu, Smíchov a Telku. Hlavní kanál Novy totiž za posledních pět let klesal nejvýrazněji ze všech stanic. Podobný problém mají se sílící fragmentizací televizního trhu všechny plnoformátové stanice včetně Primy a ČT 1.

České televizi jako celku k růstu pomohl start dětského kanálu ČT:D kombinovaného s ČT art v druhé půlce roku 2013. Televizi Barrandov se s výjimkou roku 2012 nedaří dostat nad hranici 5 %, v letošním pololetí činil její podíl na sledovanosti 4,23 %. Na jaře však rozjela hned dvě nové stanice, filmové Kino Barrandov a kombinovaný dokumentární a dětský kanál Barrandov Plus.

K tomu ještě plánuje spuštění nové hudební stanice Barrandov Muzika. Dá se tedy předpokládat, že nové kanály podpoří její růst sledovanosti. Spustit novou stanici  v letošním roce avizovala také skupina Prima, která naposledy launchovala dokumentární kanál Prima Zoom začátkem roku 2013.

Přibývá hudebních a dětských stanic

Stabilní výkon se daří udržovat mediálnímu zastoupení Atmedia i přes odchod stanic skupiny Óčko. Ty přešly k mediálnímu zastoupení Primy Media Club, které prodává reklamu také pro TV Barrandov. Nejsledovanější z portfolia Atmedie je hudební stanice Šlágr TV, na kterou ale zastoupení nemá exkluzivitu při prodeji reklamy.

Šlágr TV je nejsledovanější hudební stanicí u diváků starších 15 let. U dětských televizních kanálů, které jsou placené, si první pozici udržuje Disney Channel, ale posledních pět let jeho podíl klesá. V letošním roce se mu významně přiblížil dětský kanál Minimax z portfolia AMC Networks.