Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Nova končí s MTV, hudební televizi v Česku a na Slovensku přebírá Viacom

Hana Zajíčková a Dominik Turza, moderátoři MTV. Foto: Nova

Hana Zajíčková a Dominik Turza, moderátoři MTV. Foto: Nova

Mezinárodní mediální koncern Viacom oznámil, že k 1. lednu 2014 přebírá „provozní aktivity“ hudební televize MTV, „v souvislosti s vypršením platnosti ochranných známek a vysílací licence, která opravňovala k šíření české a slovenské verze kanálu MTV společnost CET 21“.

Nova, která nyní masivně šetří, se provozování placeného kanálu pro mladé vzdává po čtyřech letech. Viacom chce stanicí cílit na stávající cílovou skupinu diváků 15 až 29 let, přičemž chce rychleji než dosud Nova uvádět víc lokálních pořadů.

„Spolu s nedávným uvedením televizních kanálů Nickelodeon a Comedy Central Extra, navazující na kvalitu hudebních kanálů, MTV Hits, MTV Rocks a MTV Live HD, VH1 Classic a VH1, je Viacom přítomen s širokým portfoliem kanálů na mediálních trzích v České republice a na Slovensku. Převzetí provozních aktivit, je logickým postupem v rámci naší současné regionální expanze,“ uvedl generální ředitel Viacomu pro CEE a Izrael Bartosz Witak.

Nova spouštěla MTV na podzim 2009, pod vedením tehdejšího generálního ředitele Petra Dvořáka, nyní šéfa ČT. Rok po startu, na podzim 2010 se šéfem kanálu stal dřívější Dvořákův asistent, nynější marketingový ředitel Ondřej Křivka. Provoz MTV zřejmě nepřináší Nově tolik, co očekávala.

Dvořák ještě začátkem roku 2009 Lidovým novinám říkal: „Jsme v situaci, kdy všichni jsou opatrní, nikdo moc neinvestuje, všichni se snaží stáhnout náklady co možná na minimum, aby byli připraveni na případný ještě horší dopad toho, co přijde zvenku. V této době spouštět rozvojové projekty, které nemají okamžitou návratnost, je nesmysl. Musíme to znovu přepočítat.“