Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Nova má problém i s pátkem, stahuje Kameňák

Místo plánovaných premiér seriálu Kameňák půjdou v pátek večer na Nově české filmy.

Martin Dejdar jako policista v seriálu Kameňák. Foto: TV Nova

Martin Dejdar jako policista v seriálu Kameňák. Foto: TV Nova

Stačil jeden nepřesvědčivý výsledek pátečního Kameňáku a Nova mění program. Místo seriálu, který vychází ze stejnojmenných populárních filmů režiséra Zdeňka Trošky, se mají následující pátky vysílat tuzemské snímky Ženy v pokušení (21. února), Jak se zbavit nevěsty (28. února) a Jak se budí princezny (6. března). Programové změny Nova ohlásila poté, co první letošní premiéra Kameňáku v přímém střetu minulý pátek 14. února prohrála jak s Českou televizí, tak s Primou.

Podle dat z peoplemetrů, které zveřejňuje Mediaguru, sledoval úvodní letošní díl Kameňáku 0,62 milionu diváků, zatímco seriál Poldové a nemluvně si na ČT1 získal 1,1 milionu diváků a Superšéf se Zdeňkem Pohlreichem na Primě 0,66 milionu. Kameňák, na němž Nova staví páteční prime time, byl přitom až pátým nejsledovanějším pořadem pátečního večera - předstihly ho rovněž veřejnoprávní Všechnopárty a 13. komnata.

Kameňáku mělo letos na jaře jít osm dílů, prvních osm dílů odvysílala Nova loni, rovněž zjara. „Kameňák je jedna z nejsilnějších značek české zábavy,“ říkala programová ředitelka Novy Alex Ruzek, když se seriál o 16 dílech začal natáčet. „V návaznosti na úspěch českých filmů, které jsme vysílali před koncem roku, nahrazujeme seriál Kameňák dalšími oblíbenými snímky z české produkce. Věříme, že dobře doplní programové schéma naší televize,“ říká teď mluvčí televize Martin Šnýdr.

Pro Novu to není první letošní zakolísání spojené s hlavním vysílacím časem. Její vlajkovou loď Ordinaci, seriál vysílaný už 15 let, od začátku ledna o útercích i čtvrtcích poráží novinkový seriál Slunečná konkurenční Primy. Děje se krátce předtím, než má televizi s její mateřskou firmou CME přebrat skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Ta přitom plánuje stavět právě na síle lokálního obsahu.