Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Nová obchodní politika srazila pololetní tržby Novy o 39 %, tržní podíl spadl na 44 %

Rozhodnutí zdražit reklamu a omezit dřív obvyklé slevy citelně poznamenalo hospodářské výsledky televize Nova za letošní první pololetí, potažmo celé CME, která Novu vlastní. „Rezistence některých mediálních agentur a inzerentů“, o níž mluvil prezident a generální ředitel CME Adrian Sarbu před čtvrt rokem, vůči nové obchodní politice trvala, a tak pololetní tržby skupiny Nova klesly meziročně o 39 % na 82,5 milionu dolarů (zhruba 1,6 miliardy Kč), přičemž se firma ocitla v provozní ztrátě 6,5 milionu dolarů (zhruba 126 milionů Kč).

Výsledky celé CME po jednotlivých zemích

Výsledky celé CME po jednotlivých zemích

Ve druhém kvartálu se tržby Novy oproti prvnímu mírně zvýšily (z 37 milionů na 46 milionů dolarů), což může být důsledkem toho, kolik a jak objemných obchodů s inzerenty se podařilo uzavřít, ale také tím, že jarní program bývá atraktivnější než útlumová zimní sezóna s reprízami. Tak či tak, v prvním kvartálu Nova zaznamenala provozní ztrátu 7 milionů dolarů, druhé čtvrtletí skončilo v mírném zisku 171.000 dolarů.

„Nižší výnosy v České republice ovlivnily naše finanční výsledky za druhé čtvrtletí i za první pololetí roku 2013, neboť někteří klíčoví inzerenti přistoupili na naše vyšší ceny teprve nedávno,“ nabídl vysvětlení Adrian Sarbu, prezident a generální ředitel CME.

Podíl CME na českém trhu

Podíl CME na českém trhu

V důsledku toho, že jeho lidé v čele s generálním ředitelem Novy Janem Andruškem trvali na vyšších cenách, Nově dál klesal podíl na celkových inzertních investicích do televize v Česku, a to na 44 %.

„Letos na podzim očekáváme obrat v trendu poklesu výdajů za televizní reklamu v návaznosti na naše cenová opatření,“ slíbil Sarbu akcionářům. Propad je podle jeho přesvědčení přechodný: „Věříme, že úspěšná realizace naší strategie vrátí v roce 2014 naši společnosti zpět na cestu růstu.“

“V první polovině roku 2013 jsme si stáli pevně za realizací naší strategie. U podepsaných závazných objednávek jsme dosáhli dvouciferného procentní nárůstu v cenách za televizní reklamu v České republice a jednociferného v ostatních zemích,“ podotkl též.

CME celkově klesly pololetní výnosy o 16 % na 317 milionů dolarů, přičemž ztráta po zdanění činí 150 milionů dolarů (asi 2,9 miliardy Kč).

Čtvrtletní a pololetní výsledky celé CME

Čtvrtletní a pololetní výsledky celé CME