Nejsledovanější tuzemská televize Nova bude chtít za svůj reklamní prostor v roce 2015 víc. „Obchodní politiku na příští rok máme hotovou. Ceník na příští rok bude navýšený o pět procent. V momentě, kdy naše vyprodanost roste a v nejvyšší sezóně nejsme schopni absorbovat veškerou poptávku, nezbývá nám, než na to reagovat,“ řekl na výroční konferenci Flemedia v pražském hotelu Corinthia obchodní ředitel Novy Jan Vlček.
„Chceme prodávat kvalitnější produkt za odpovídající cenu. Je to také o poptávce a o tom, s jakým prostorem a v jakém množství pracujete,“ nebyl konkrétní Petr Jelínek, čerstvý šéf nákupního sdružení Media Club, zajišťující reklamu pro stanice Primy a televizi Barrandov. Obchodní podmínky hodlá Prima zveřejnit do poloviny října, řekl taky Jelínek. Teprve pak bude jasné, zda Prima bude dál prodávat reklamu Barrandova, zda v ní budou i další stanice, které Barrandov slibuje, a hlavně v jakém poměru se bude prodaná reklama dělit mezi stanice Primy a Barrandova.
Prima přitom nadále bude prodávat na základní cílovou skupinu 15+ (diváků starší 15 let). „Máme snahu hlavní kanál Primy omladit, na druhou stranu pracujeme s dobře vyprofilovanými menšími tematickými kanály,“ uvedl. Nova zůstává u zaměření na „mladší“ cílovou skupinu 15-54 let.
„Očekával bych, že dojde k mírnému navršení cen reklamy na českém trhu, kolem pěti procent,“ uvedl v diskusi Petr Majerik, šéf obchodního zastoupení menších tematických stanic Atmedia.
Připomněl, že trend cen určuje jednak lídr trhu a menší hráči pak reagují výběrem z připravených tří čtyř variant, jednak samozřejmě poptávka. Tu podle Majerika ovlivní sklony k dalšímu šetření ze strany nadnárodních společností, jež patří k největším inzerentům.
Ředitel nákupu mediální agentury Starcom MediaVest Group Miroslav Machek je společně s Majerikem optimistou, že ceny na reklamních trhu negativně neovlivní geopolitická situace. Pak by na některých trzích mohly ceny televizní růst. „Na navýšení cen rozhodně není prostor v České republice,“ předpovídá ale.