Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Nova s Markízou startují druhou Česko Slovenskou SuperStar, další pilíř jara

Generálním partnerem talentové show na Slovensku je T-Mobile, už počtvrté. Kdo bude sponzorovat SuperStar v Česku, Nova dosud nesdělila.

„Úspěšný, velmi silný program“ bude podle slov čerstvého generálního ředitele Jana Andruško letošní Česko Slovenská SuperStar, druhý ročník společné talentové show vysílané zároveň na televizi Nova a na slovenské Markíze.

Televize téhož majitele, bermudské CME, „federálním vysíláním“ šetří část nákladů na výrobu programu.

SuperStar patří spolu s rozšířeným zpravodajstvím a tureckou telenovelou Tisíc a jedna noc - v hlavním vysílacím čase nevydržela ani týden - k hlavním programovým novinkám Novy letošního jara. Stanice show nasadí ode dneška 20. února každou neděli a pondělí od 20 hodin.

Leoš Mareš a Tina. Foto: TV Nova

Leoš Mareš a Tina. Foto: TV Nova

Moderovat ji bude Leoš Mareš a slovenská zpěvačka Tina. V porotě zasednou Gábina Osvaldová, Helena Zeťová, Pavol Habera a rapper Rytmus.

Sponzorem SuperStar na slovenských obrazovkách bude Slovak Telecom, respektive jeho značka T-Mobile. Generálním partnerem je tam už po čtvrté za sebou. Letos tím hodlá podpořit svou orientaci na hudbu a podpořit umístění značky pod heslem „zažijme to spolu“ („life is for sharing“).

Kdo bude sponzorovat SuperStar v Česku, zatím Nova nesdělila. Médiář přitom posílal dotaz už v úterý. Před pořadem se dnes objevila propagace minerálky Korunní.

FremantleMedia = největší dodavatel programových licencí do Česka

Podobně jako turecká Tisíc a jedna noc, ani SuperStar není původní pořad. Nova ji už celkem popáté (2004, 2005, 2006, 2009, 2011) natáčí podle licence Pop Idol britské společnosti FremantleMedia.

S tou se dohadovala, že od ní loni vezme i show Got Talent, váhala ale tak dlouho, že licenci na „Talent“ ji vyfoukla konkurenční Prima. Nova si loni vymyslela vlastní variantu, Talentmanii, a obě talentové show šly přímo proti sobě.

Prima - a slovenská Joj, s ní česká Prima vysílala „Talent“ podobně, jako Nova s Markízou SuperStar - se s Brity loni dohodla dlouhodobě. Zavázala se, že za 4 roky počínaje letoškem od FremantleMedia odkoupí aspoň 8 licencí, jednu na jaro, druhou na podzim.

Konkrétně letos na jaře uvádí show Farmář hledá ženu.

Na FremantleMedia se v zábavní tvorbě letos na jaře spolehla i ČT1, nejsledovanější program veřejnoprávní televize. Pod názvem Vysoká hra uvedla s moderátorem Petrem Šiškou lokální verzi soutěže Risking it All.

SuperStar předloni nejsledovanější

Předloni, kdy Nova a Markíza takto show vysílaly poprvé, se předvánoční finále Česko Slovensko má SuperStar nejsledovanějším pořadem roku. Sledovalo ho 2,5 milionu diváků, tedy 29 % populace, a Nova jím dosáhla na 61% podíl na sledovanosti.

Letos bude o kontrakt na 100 tisíc eur soutěžit 11 800 lidí ve věku od 15 do 30 let, kteří se přihlásili na castingy v Praze, Brně, Bratislavě a Košicích.