Digitální agentury v Atlasu ukázaly, co mají letos nového. Připomeňte si na Twitteru či Instagramu.

Nova sníží základní cenu reklamy. Prima zdraží, tvrdí ale, že to vyjde nastejno

Základní cenu zásahu procenta cílové skupiny Nova snižuje o 10 % a počká o pět dní déle s celoročními objednávkami, na nichž sleví 7 %. Prima cenu reklamy o 10 % zvýší.

Lídr televizního trhu zveřejnil obchodní podmínky na příští rok. Základní cenu GRP (gross rating point, neboli zásahu jedno procenta cílové skupiny) snižuje o 10 %, na 20 250 korun za třicetivteřinový spot. Jde o cenu za prime time v tzv. mid season (tedy březen, červen, září a prosinec v čase od 18 do 23 hodin), pro cílovou skupinu diváků 15-54 let, bez DPH.

Nova letos rovněž počká o pět dní déle – do 20. prosince – na objednávky na celý rok. Klientům, kteří si objednají reklamní prostor na rok, televize sleví 7 %.

Obě podmínky Nova podle svého výkonného a obchodního ředitele Jana Řeháka zavádí, „abychom podpořili očekávaný růst poptávky po televizní reklamě v příštím roce“.

Dvojka trhu Prima cenu reklamy o 10 % zvýší. Částky, které klient nakonec zaplatí, ale budou podle šéfa Primy Marka Singera skoro tytéž, a to vlivem časových a sezonních indexů a faktu, že obě televize prodávají reklamu na svůj hlavní i tematické kanály.

„Vypadá to, že my jsme zdražili o deset procent a Nova s cenami nehnula. Jenže když to dopočítáte, tak u nás je to méně kvůli spojení s Prima Cool, kvůli možnostem objednávek na cílové skupiny, což využívá stále více klientů. Na druhou stranu Nova kvůli sezonním indexům a podílu kanálu Nova Cinema také ve skutečnosti nezůstane na nule. Proto si myslím, že ve skutečnosti se sejdeme někde mezi třemi až pěti procenty inflace oba,“ tvrdí Singer v úterních Hospodářských novinách v rozhovoru s Jaroslavem Pleslem.

Zmíněnou základní cenu Nova násobí koeficientem v závislosti na denním vysílacím času a ročním období. Loni to bylo v nejméně atraktivním lednu a únoru 0,8 krát, naopak v nejatraktivnějším říjnu a listopadu 1,2 krát tolik. Mimo hlavní vysílací čas 0,7 krát. Reklamy s delší stopáží bývají dražší, s kratší levnější.