Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Nova točí další řadu Policie Modrava, Prima Vinařů

Největší komerční televize chystají pokračování svých nejúspěšnějších seriálových novinek posledního roku.

Policie Modrava

Policie Modrava

Televize Nova 7. června odvysílala poslední díl první řady seriálu Policie Modrava a oznámila hned přípravu další série, televize by ji mohla nasadit do vysílání v příštím roce. Kriminální seriál z prostředí Šumavy se Soňou Norisovou v hlavní roli začala Nova vysílat letos na jaře. Zahájila úvodním dílem 28. února v sobotu, poté běželo dalších 15 epizod v neděli večer od 20.20 hodin. Seriál k obrazovkám přitahoval pravidelně kolem 2 milionů dospělých diváků starších 15 let (průměrná sledovanost všech dílu byla 2,1 milionu diváků).  

Sledovanost seriálu Policie Modrava 

Od 28. února do 7. června 2015, v cílové skupině diváků 15+

  1. díl: 1,820 mil. diváků
  2. díl: 1,989 mil. diváků
  3. díl: 1,847 mil. diváků
  4. díl: 1,995 mil. diváků
  5. díl: 2,072 mil. diváků
  6. díl: 2,290 mil. diváků
  7. díl: 1,944 mil. diváků
  8. díl: 2,204 mil. diváků
  9. díl: 2,196 mil. diváků
  10. díl: 2,307 mil. diváků
  11. díl: 2,241 mil. diváků
  12. díl: 2,178 mil. diváků
  13. díl: 2,181 mil. diváků
  14. díl: 2,318 mil. diváků
  15. díl: 2,177 mil. diváků
  16. díl: 2,216 mil. diváků

Průměrná sledovanost: 2,1 milionu diváků

Zdroj: ATO – Nielsen Admosphere

Seriál Policie Modrava tak byl jednoznačně nejúspěšnějším pořadem jarní sezony na všech televizních stanicích, dosahoval i lepších výsledků nežli tradičně divácky nejsilnější Televizní noviny na Nově. Jak pro Médiář uvedla PR manažerka televize Nova Anna Suchá, druhá řada seriálu ale ještě určitě nepoběží letos na podzim.

Na úspěch Policie Modrava musela reagovat konkurenční televize Prima, která v březnu přesunula svůj nový seriál Všechny moje láskyVeronikou Žilkovou z nedělního večera na středu, neboť mu po nasazení novinky konkurence výrazně klesala sledovanost.

Vinaři se přesunou do Čech

Seriál Vinaři

Seriál Vinaři

Televize Prima aktuálně potvrdila, že chystá pokračování své nejúspěšnější novinky loňské podzimní sezóny, seriálu Vinaři, který vysílala v neděli večer. V pondělí 8. června padla první klapka, pokračování Vinařů by se tak mělo objevit v programu už letos na podzim, 

V nové řadě se moravská vinařská parta v čele s farářem Tomicou v podání Pavla Lišky přesune do Čech. Zůstanou zde hlavní postavy Václav Postránecký (vinař Bedřich Pavlíček), Hynek Čermák (vinař František Vlček), Tomáš Matonoha (Jakub Hřebec), Lukáš Langmajer (Machr) nebo Lucie Benešová a Pavel Nečas (manželé Taušovi).

Sledovanost Vinařů loni na podzim přesahovala jeden milion diváků starších 15 let, průměrně se na ně dívalo 1,14 milionu diváků. První díl na konci srpna dokonce přitáhl k obrazovkám dva miliony lidí, celkově to byl nejúspěšnější formát podzimní sezóny. Seriál Vinaři se dočkal i knižního zpracování. 

Sledovanost seriálu Vinaři 

Od 31. srpna do 14. prosince 2014, v cílové skupině diváků 15+

  1. díl 1,959 mil. diváků
  2. díl 1,374 mil. diváků
  3. díl 1,266 mil. diváků
  4. díl 1,197 mil. diváků
  5. díl 1,063 mil. diváků
  6. díl 1,054 mil. diváků
  7. díl 1,057 mil. diváků
  8. díl 1,083 mil. diváků
  9. díl 0,964 mil. diváků
  10. díl 1,019 mil. diváků
  11. díl 1,131 mil. diváků
  12. díl 0,835 mil. diváků
  13. díl 1,131 mil. diváků
  14. díl 1,057 mil. diváků
  15. díl 1,037 mil. diváků
  16. díl 1,086 mil. diváků

Průměrná sledovanost: 1,1 milionu diváků

Zdroj: ATO – Nielsen Admosphere

Seriál Vinaři si diváci často přehrávali i na internetu, kde je volně přístupný na webových stránkách Prima Play. Podle PR manažerky Primy Marie Fianové seriál doposud zaznamenal – s bonusovými materiály – celkem 6,3 milionu zhlédnutí (Prima počítá každé započaté přehrávání videa).