Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Nova uvede automobilové Legendy Jakuba Rejlka

Motoristický novinář představí ve sponzorovaném cyklu exponáty stejnojmenné motoristické show a výstavy, jež proběhne v pražských Bohnicích.

Pořadem provede motoristický novinář a příležitostný automobilový závodník Jakub Rejlek

Pořadem provede motoristický novinář a příležitostný automobilový závodník Jakub Rejlek

Televizní stanice Nova Sport a Fanda začnou od čtvrtka 28. května uvádět cyklus desetiminutových pořadů Legendy Jakuba Rejlka. Šéfredaktor motoristického časopisu Faster magazine v nich postupně představí automobilové exponáty z červnové motoristické show Legendy. Ta se uskuteční ve dnech 13. a 14. června v areálu pražské Psychiatrické nemocnice Bohnice. Televizní cyklus má být desetidílný, tři pořady tak proběhnou ještě před konáním výstavy, sedm dílů po ní. „Všechny díly budou mít sponzoring zaměřený buď na podporu letošního ročníku Legend, nebo na rok 2016,“ uvedl zakladatel show Legendy Lubor Kos.  

První díl se podle něj zaměří na český závodní veterán Škoda 130 LR, druhý díl bude věnován značce Mercedes-Benz 300SL a třetí Bugatti 35. Seriál vytvořila Kosova vlastní firma Cube Production v produkci Martiny Prášilové, scénář a režii obstaral průvodce pořadem Rejlek, za kamerou stál Tomáš Galásek. Poskytnuté vozy pocházejí ze soukromých českých sbírek.

Branding televizního studia odkazuje na motoristickou show Legendy

Branding televizního studia odkazuje na motoristickou show Legendy

 

Televizní cyklus vznikal v produkci společnosti Cube Production s kameramanem Tomášem Galáskem

Televizní cyklus vznikal v produkci Cube Production s kameramanem Tomášem Galáskem

 

Na výstavě i v pořadu se představí veterány ze soukromých sbírek

Na výstavě i v pořadu se představí veterány ze soukromých sbírek

Výstava Legendy, která se koná letos podruhé, sází na trend takzvaného zážitkového marketingu. Ten spojuje prezentaci značek s několikadenní akcí, nejlépe v přírodním nebo architektonicky či historicky zajímavém prostředí, a v automobilovém průmyslu se objevuje stále častěji.

Na prezentaci zážitků spojených s jízdou spoléhají jak samotné značky (třeba Audi pořádá v Česku zážitkové jízdy ve Špindlerově Mlýně, Peugeot organizuje od roku 2009 pravidelně roadshow po českých městech nazvanou Peugeot Emotion Day a Škoda Auto byla jedním z hlavních partnerů letošního hokejového mistrovství světa a při té příležitosti pořádala ), tak organizátoři automobilových výstav (nejznámějším projektem tohoto typu je zřejmě anglický Goodwood – Festival of Speed, který pořádá od roku 1993 na svém panství v Goodwoodu lord March, podobná je i britská „supercar show“ Salon Privé, představující luxusní a historická auta v exkluzivním prostředí windsorského zámku).

Místo brněnského Autosalonu

Za zmínku stojí, že Legendy vznikají v situaci, kdy se už podruhé nekoná tradiční mezinárodní veletrh automobilů Autosalon Brno. Podle nedávného vyjádření generálního ředitele Veletrhů Brno Jiřího Kuliše pro týdeník Marketing & Media se začátek problémů spojených s veletrhem datuje do doby ekonomické krize, v jejímž důsledku ztratili čeští importéři podporu mateřských centrál k účasti na obdobných akcích. Pro rok 2015 převzalo pořádání veletrhu na letošek přímo Sdružení dovozců automobilů a vypsalo tendr na veletržní správu. Tendr byl ale nakonec ukončen bez vyhlášení vítěze, protože většina importérů zastoupených ve sdružení neprojevila o účast na veletrhu zájem.