Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Nova začne od roku 2014 prodávat reklamu podle nových dat o sledovanosti

V roce 2013 bude nejsledovanější tuzemská televize používat pro prodej reklamy data firmy Mediaresearch.

Data z nového měření televizní sledovanosti, jejichž dodavatele hledá televize Nova a mediální agentura Médea v probíhajícím tendru, by se měla na tuzemském trhu objevit nejdřív koncem roku 2013, od roku 2014 podle nich Nova pojede při prodeji reklamy „poměrně natvrdo“. Na konferenci Forum Media v Praze to dnes řekl generální ředitel Novy Jan Andruško.

„První data z nového měření by mohla být podle mého odhadu k dispozici v posledním kvartálu příštího roku,“ uvedl Andruško. Standardní doba vystavení panelu pro výzkum sledovanosti je podle něj 9 až 12 měsíců. Nova s Médeou tendr vyhlásila letos v červnu, v rámci nově založeného Sdružení pro měření sledovanosti, vítěze zatím nevyhlásily. Začátkem příštího roku tedy uvést na trh nová data nestihnou.

Proto ještě v roce 2013 by se mělo jet podle dat firmy Mediaresearch, která měří sledovnost od roku 1997 a jež vyhrála letošní tendr Ascoacie televizních organizací (ATO) i na roky 2013 až 2017. To se Nově nelíbilo, proto se rozhodla zajistit si druhé měření. V „jejím“ tendru jsou podle neoficiálních informací AC Nielsen a Gfk Czech, které neuspěly ve výběrovém řízení ATO, z něhož byly vyřazeny kvůli formálním nedostatkům.

Data o sledovanosti jsou klíčová pro prodej televizní reklamy, určují, kolik lidí inzerenti zasahují, potažmo kolik bude reklama stát. Nástupem druhého měření sledovanosti trh znervózněl, skončí tak éra jednotné měny, jedněch dat. Nova se proto podle Andruška snaží, aby chaos mezi klienty byl co nejmenší. „Klíčovým klientům vysvětlujeme, že data uvidí, jedna i druhá,“ řekl.

Blíže: Klíčový pokus rozetnout pat okolo peoplemetrů: Nova a Barrandov potřebují data, ČT chce platit míň