Novinky roku 2019 z 19 agentur přinesl letošní Digiveletrh. Podívejte se na fotografie.

Nova zavádí Polední a Noční Televizní noviny, kompletuje zpravodajskou osu dne

Vedle turecké novely Tisíc a jedna noc a Česko Slovenské Superstar má rozšíření zpravodajství pomoci udržet kumulovaný tržní podíl Novy v klíčové skupině diváků 15-54 let nad 40 procenty.

Jednou z nemnoha novinek televize Nova v letošním jarním programu jsou další klony Televizních novin, léta vůbec nejsledovanějšího pořadu v Česku. Od pondělí 14. února se v programu objevují nové Polední a Noční Televizní noviny.

Dosavadní Televizní noviny (vysílají se denně od 19.30) a Odpolední Televizní noviny (jdou ve všední dny v 17.00) doplní nové relace Polední Televizní noviny ve všední dny vždy v čase od 12.00 a Noční Televizní noviny od pondělí do čtvrtka od 22.30.

Součástí vysílání Snídaně s Novou zůstávají Ranní Televizní noviny, které budou navíc zařazeny do vysílacího schématu pořadu i v 8.30 hodin, a doplněny Sportovními novinami.

„Polední zpravodajství bude dlouhé dvacet minut včetně Počasí. Bude to takový zpravodajský souhrn k obědu. Noční Televizní noviny budou přinášet události, které se dějí po osmé hodině večerní, nabídnou také reportáže ze společenských akcí, zajímavých filmových či divadelních premiér,“ přiblížil ředitel zpravodajství Novy Martin Ondráček.

“Chtějí to diváci”

Nova tak zpravodajskými relacemi dotvoří podobnou zpravodajskou osu v průběhu dne, jako má ČT1, nejsledovanější program veřejnoprávní televize: bude je vysílat, ráno, v poledne, odpoledne, před hlavním večerním programem a pozdě večer.

Vedle turecké novely Tisíc a jedna noc, jejíž uvedení skončilo nezdarem ani ne po týdnu, a Česko Slovenské Superstar (začíná v neděli 20. února) patří rozšíření zpravodajství k hlavním krokům, jak udržet v cílové skupině diváků 15-54 let kumulovaný podíl na sledovanosti (součet Nova plus Nova Cinema) aspoň 40 procent. Právě na skupinu 15-54 let Nova prodává reklamu.

Nova tvrdí, že zpravodajství rozšiřuje na základě čísel o chování diváků: “Zájem o průběžnou informovanost neustále stoupá.” Odpolední Televizní noviny ze středy 9. února zaznamenaly podle údajů od Novy nejvíc diváků, co měly od loňského září – přilákaly 1,1 milionu diváků starších patnácti let (v této cílové skupině zvané 15+ to znamenalo 57,5 % podíl na sledovanosti, ve skupině 15-54 let 59,6 %).

Nové i kulisy

V neděli 13. února – na konci víkendu bývají večerní zprávy nejsledovanější z týdne – Nova ukázala divákům inovovanou znělku, změněnou grafiku Televizních novin i dotykový displej.

„Pořídili jsme novou dotykovou plazmovou obrazovku, kterou chceme využívat hlavně v Nočních Televizních novinách. Umožní nám předkládat divákům zprávy zábavnějším a interaktivním způsobem,“ podotkl šéf Ondráček. Na nedávné tiskové konferenci mluvil o obrazovce jako o “pětačtyřicetipalcovém iPadu”.

„Novinkou je i tzv. batoh – velmi zajímavá technologie, která nám umožní vysílat prakticky odkudkoliv. Vše potřebné má reportér na zádech, nepotřebuje přenosový vůz a přímý přenos se dá připravit za minutu.“ Patnáctikilové zařízení s technologií LiveU umožňuje podle Ondráčkova dřívějšího tvrzení “vysílat i z míst, kam se SNG vůz nikdy nedostane”.

Od pondělí 28. února 2011 bude z nového studia vysílat i Snídaně s Novou.