
David Voráček
Novým výkonným ředitelem Czech Publisher Exchange (CPEx) se k 1. dubnu stane David Voráček, v minulosti obchodní ředitel Economie nebo digitální ředitel Burdy. Vystřídá Matěje Nováka, který online burzu reklamy CPEx řídil od jejího startu v roce 2013. Voráček má pokračovat v zajišťování klíčových technologií a monetizace ploch pro členy sdružení. Jednou z důležitých výzev je očekávané vypnutí cookies třetích stran ze strany Googlu.
Vydavatelé vymýšlejí, jak nově identifikovat uživatele
„Od Davida očekáváme novou energii a rozvoj CPEx jako sdružení, které umožňuje dodávat našim zákazníkům inzertní produkty s vysokou přidanou hodnotou,“ uvádí výkonná rada. Tvoří ji Jiří Otevřel z Mafry, Petr Bednář z Vltava Labe Media, Michal Heisig ze Czech News Center a Karel Suk z Economie.
CPEx je zájmové sdružení právnických osob, které tvoří právě Czech News Center, Economia, Mafra a Vltava Labe Media, čtyři velké vydavatelské domy. Inzerentům zpřístupňuje reklamní plochy pomocí technologie real-time bidding (RTB). Weby v portfoliu CPEx oslovují 85 % českých internetových uživatelů.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
