Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Digitální agentury Moneyball a TL5 využijí i blogy a Instagram

Dělají pro Avon, Citroën, Rémy Cointreau či Maspex.

Tomáš Votruba a Jan Kotek. Foto: TL5

Tomáš Votruba a Jan Kotek. Foto: TL5

Dvě nové digitální agentury Moneyball a TL5 Digital rozběhli bývalí pracovníci z WMC/Grey, české pobočky spadající pod globální komunikační skupinu WPP. Moneyball zaměřenou hlavně na výkonnostní marketing a nákup médií vlastní rovnými díly Jan Kotek, Tomáš Votruba, Lenka Kolářová a Jiří Langer, TL5 zajišťující především kreativu v digitálním prostředí – zejména na sociálních sítích – patří jen Kotkovi (v týmu má mimo jiné copywritera Marka Šplíchala).

„Digitální agentury umí dobře kreativu, která pak často jde do offlinu. Digitální byznys je v tomto rychlejší, a taky se dá rychle zjistit, jestli a zda je efektivní. Klasické agentury bývají zkostnatělé,“ přibližuje Jan Kotek, proč se s kolegy z bývalého působiště rozhodli pro vlastní byznys. Soustředit se chtějí na nové postupy v digitálním marketingu, s možným přesahem do dalších mediatypů.

Bude i mimo síťovou agenturu, které částečně žijí i z mezinárodních kontraktů, dost práce? „Většina síťových byznysů je na ústupu, trend je spoléhat sám na sebe. Co člověk nevytendruje, to nezíská. Nejistota je úplně stejná vždy, když byznys nedržíte ve svých rukou,“ míní Kotek.

Moneyball má zatím na kontě práce pro Avon (nově třeba komunikační aplikaci zákaznického servisu na Facebooku), Bontonfilm či Citroën. TL5 dělá pro Rémy Cointreau (značky Aperol Spritz, Metaxa, Jägermeister, chystá se aktivační fáze k televizní kampani na Tullamore Dew) a Maspex (značky River Tonic, Kubík).

Z digitálních platforem chtějí nové agentury pro marketing využívat jednak starší blogy (pro nejmenovanou nyní chystají kampaň primárně vedenou přes bloggery), jednak modernější Instagram, stojící na fotkách a nově i krátkých videoklipech.

„Instagramisti velmi efektivní formou dokážou oslovit skupinu, kterou potřebujeme. Afinitivní tato síť primárně na mladé značky, Facebook je dnes už mainstream a dá se doplnit dalšími sítěmi, nejvíc cool je dnes právě Instagram,“ říká Kotek.