Veřejnoprávní Český rozhlas startuje v pondělí 3. září nový formát vysílání pro děti. Pod názvem Rádio Junior začne fungovat web radiojunior.cz a stejnojmenný hodinový blok ve vysílání Dvojky Českého rozhlasu od pondělí do soboty od 19 do 20 hodin.
V rádiu
Novým formátem chce rozhlas obsáhnout zájmy dětí ve věku od 3 do 12 let, v kategoriích podle rozdílných zájmů v závislosti na věku. „Pracovně máme cílovou skupinu dětí rozdělenou na čtyři kategorie – na předškolní děti a potom celou základní školu rozdělenou po třech třídách,“ uvedla Zora Jandová, vedoucí tvůrčí skupiny pro děti a mládež.
Hodina denního vysílání bude tvořena povídáním s hostem na nejrůznější témata, četbou na pokračování, velkou rodinnou soutěží trvající do Vánoc a pohádkami od Hajaji. V pondělí 10. září začne čtení na pokračování s vodnickou tématikou Tatrmani od Zory Jandové ve ztvárnění Jiřího Lábuse.
Na internetu a v chytrých televizorech
Web kromě obsahu z vysílání nabídne dva písničkové streamy, jeden pro mladší (Rádio Junior Mini) a jeden pro starší děti (Rádio Junior Maxi). Streamy doprovodí Škola hitů, povídání se známými osobnostmi o jejich oblíbených písních. Jako první je představí Ewa Farna a Gábina Gunčíková.
Během podzimu se k nim přidá ještě třetí stream věnovaný mluvenému slovu. „Chceme využít rodinné stříbro – kvalitní mluvené slovo. V archivu Českého rozhlasu se ukrývají překrásná díla: vyprávěné příběhy, četby i rozhlasové hry,“ uvedl Filip Rožánek z divize Nová média Českého rozhlasu.
Radiojunior.cz dále nabídne kondiční a výživovou poradnu Heleny Fuchsové, atletky a olympioničky, nebo tradiční Linku důvěry.
Součástí webu bude koncem září pozměněný Webík, který rozhlas provozuje od roku 2001. Novou verzi Webíku nakreslila výtvarnice Bára Buchalová.
„Víme, že děti nesedí jenom u rádia a počítačů. Rodiče už jim půjčují tablety, rozšiřují se chytré mobily a v domácnostech se čím dál víc objevuje nejrůznější elektronika s přístupem na internet. Na podzim proto představíme pexeso s veselými obrázky, které si zahraje celá rodina na moderních televizorech. Do konce roku pak máme v plánu hry pro tablety a mobily,“ doplnil Rožánek.
Propagace v terénu
Český rozhlas připravuje v rámci propagace nového vysílání propagační setkání pro děti a rodiče, první bude součásti akce Back to school, kterou pořádá obchodní dům Kotva na Náměstí Republiky v Praze v pondělí 3. září od 11 hodin.