Televizi Prima se podařilo najít zbraň proti vlajkové lodi konkurenční Novy. Nova léta vévodila sledovanosti původní tvorby na pokračování svým seriálem z lékařského prostředí Ordinace v růžové zahradě 2, který vysílá už patnáctým rokem, tradičně v úterý a ve čtvrtek. Až letos začala víc diváků lákat Prima. Vděčí za to novince Slunečná, původnímu svému seriálu z prostředí rodinné farmy.
Slunečná startovala v sobotu 11. ledna, kdy zaujala 1,37 milionu diváků. Do přímého střetu s Ordinací se dostala poprvé v úterý 14. ledna, v lednu šly oba seriály proti sobě celkem šestkrát. Slunečná pokaždé přilákala víc diváků, jak ukazují oficiální data sledovanosti. „Tak na tohle jsem čekal 11 let,“ jásal po prvním vyhraném střetu šéf Primy Marek Singer. Během ledna Slunečná vystoupala až na milion a čtvrt, zatímco Ordinace v přímém střetu ani jednou nepřekročila milion. V posledním lednovém střetu Slunečná Ordinaci porazila o víc než tři sta tisíc diváků.

První měsíc přímého střetu hlavních seriálů dvou nejsledovanějších komerčních televizí v Česku. Data: Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, živě + TS 0-3, ke dni 4. 2. 2020, diváci 15+
To jsou čísla za obecnou cílovou skupinu diváků 15 let. Podle dat z ATO vítězí Slunečná zároveň ve „své“ skupině diváků 15 až 69 let i ve skupině 15 až 54 let, která je stěžejní zase pro Novu, z hlediska prodeje reklamy. Jak uvádí web Mediaguru, Nova v reakci začala vysílat Ordinaci o několik minut dřív, zatímco Prima u Slunečné zdražila sponzoring.
Od letoška filmovým způsobem
Na prahu patnáctého roku vysílání své Ordinace přitom Nova lákala diváky na intenzivnější zážitek. Začátkem ledna totiž přešla na modernější způsob snímání. „Nyní točíme moderněji, filmovým způsobem, tak, jak si Ordinace zaslouží. Divák tak dostane mnohem větší kvalitu obrazu,“ přiblížil technologickou inovaci šéfrežisér Braňo Holiček.
Dlouhodobě vedoucí formát Novy začal pokulhávat v roce, kdy má televizi společně s její mateřskou skupinou CME přebrat skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, jež chce spoléhat na sílu jednotlivých stanic skupiny právě v tvorbě lokálního obsahu. Právě tak to časopisu Reportér vylíčil Vladimír Mlynář, člen vedení PPF.
„Dlouhodobě se ukazuje, že diváci jsou ochotni platit buď za sportovní přenosy, špičkovou světovou tvorbu, jakou produkují například Netflix nebo HBO, nebo za domácí tvorbu v podobě různých seriálů a show. A právě v lokálním obsahu jsou stanice ze skupiny CME silné,“ cituje Mlynáře lednový Reportér.
Doplněno o čerstvější data, upraveno

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“
