Redakce zpravodajství České televize přichází s novou formou zpravodajského obsahu – komiksem. Každý den přidá nový. Obrazové příběhy vznikají ve speciálních aplikacích podle reportáží odvysílaných v pořadech ČT a cílem je přilákat především mladší generaci. Výrobit jeden díl trvá několik hodin, na projektu se podílí šest lidí – redaktoři, editoři, grafici a korektorky.

Nový Nový deník staví tým na lidech z Economie

Chystaný projekt nového zpravodajského webu kolem Jána Simkaniče za peníze různých dárců už má název a část redakčního týmu. Bude se jmenovat Nový deník. Simkanič to dnes oznámil v newsletteru zájemcům. „Proč nakonec vyhrál tento název, je vlastně docela jednoduché. Skutečně totiž půjde o nový typ deníku. Zatímco klasické tištěné deníky stále ještě žijí v doznívajících starých časech, kdy věnují nejvíce péče a pozornosti své tištěné verzi, pro nás bude jednoznačně na prvním místě digitální část, ta tištěná z ní bude jen odvozená,“ uvádí dosavadní dlouholetý výkonný ředitel online vydavatelství Internet Info Simkanič, který bude v projektu působit jako publisher.

Logo projektu Nový deník

Logo projektu Nový deník

Nový deník chce na internetu odstartovat koncem října, v lednu pak plánuje přidat tištěnou verzi. Jeho šéfredaktorem byl už oznámen Pavel Tomášek, dosavadní šéf a spoluzakladatel zpravodajského webu Aktuálně.cz mediálního domu Economia Zdeňka Bakaly. Tam píše také další nově příchozí Jan Moláček, který zároveň moderuje v Českém rozhlasu. Z Aktuálně.cz si Nový deník přetáhl i redaktory a editory Jakuba Zelenku, Lukáše Prchala, Michaela Švece a Lukáše Wernera, jenž pracoval jako editor domácí rubriky a pak vedl domácí zpravodajství celého newsroomu Economie.

Novými postavami ve vznikající redakci jsou i dosavadní vedoucí projektu Demagog.cz Jan Tvrdoň, publicista a před lety šéfredaktor online časopisu Inzine Ivan Adamovič a bývalý šéfredaktor Student Times Kirill Ščeblykin. Další mají přibývat.

„Půjde o ideologicky nepředpojatou platformu přinášející ověřené informace a souvislosti nezbytné pro otevřenou diskusi, kritické myšlení a odpovědné občanské rozhodování,“ slíbili už dřív tvůrci nového projektu.

Jeho hlavními investory jsou majitelé Albatros Media Jaroslav a Silke Horákovi, Martin Vohánka z W.A.G. Payment Solutions) a Libor Winkler z RSJ, kteří zároveň podporují Nadační fond nezávislé žurnalistiky. I fond zvažuje, že do Nového deníku vloží peníze. Projekt nicméně chce být „po několika letech“ finančně soběstačný, a to díky předplatnému. V září chce spustit crowdfunding.