Veřejnoprávní Český rozhlas zastavil spolupráci se Štěpánem Kotrbou, svým dosavadním externím analytikem, někdejším členem Rady Českého rozhlasu. Důvodem je incident z královéhradeckého nedělního sjezdu ČSSD. Vyjádření rozhlasu i Kotrby přináší Echo24.cz, incident popisuje Respekt.

Nový institut chce „spojit celý obor marketingu v Česku“

Marketingový institut zatracuje dlouho existující oborové konkurenty a slibuje funkčnější platformu, kde se „potkávat a vyměňovat si zkušenosti“.

Za účasti několika desítek zájemců se dnes vpodvečer v Praze v Akademickém klubu VŠE představila nová oborová asociace nazvaná Marketingový institut.

„Stávající marketingové asociace nejsou progresivní, jsou trošičku přežité a nepřinášejí to, co je z našeho pohledu nejdůležitější,“ vysvětlil na úvod jeden ze zakladatelů nového institutu Tomáš Poucha, managing partner společnosti Savoir Faire.

Tomáš Poucha. Foto: Ondřej Aust

Tomáš Poucha. Foto: Ondřej Aust

„Marketing není jen barevný leták, ale komplexní, navazující a žijící proces, zasahující všechny oblasti podnikání,“ formuloval tezi, kterou bude nový institut svou činností naplňovat. Cíl není skromný: „Náš institut chce spojit celý obor marketingu v ČR,“ prohlásil Poucha.

Čerstvě založený Marketingový institut (MKTI) chce držet odbornou úroveň i celkový rámec marketingu v Česku. Jeho součástí bude Klub MKTI, jenž má sloužit setkávání a výměně zkušeností. Rada MKTI určuje témata a směr institutu.

V radě nového institutu, jehož základní idea klíčila prý zhruba rok, Miroslav Karlíček (vedoucí katedry marketingu na VŠE), Marek Novinský (VŠE), David Říha (CorporatePro), Zuzana Chytková (VŠE), Petra Lávičková (SAS Institute), Tomáš Hrivnák (Idealisti), Milan Koníček (Kraft Foods), František Vašek (ConPro), Lucie Dobešová (Savoir Faire) a Tomáš Poucha.

Nová profesní organizace ohlásila spolupráci se společnostmi Millward Brown, SAS, Roland Berger, LMC, Savoir Faire, CorporatePro či personálně spřízněným Institutem interní komunikace ČR.

Institut vstupuje na pole, kde již dlouho působí Asociace komunikačních agentur či Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace se svým čerstvým Českým institutem reklamní a marketingové komunikace. Zakladatelé MKTI přesto tvrdí, že tuzemští marketéři se „nemají kde potkávat a vyměňovat si zkušenosti“.

Jak ve své prezentaci připomněla Zuzana Chytková z katedry marketingu VŠE, pracovníci, kteří mají propagovat zboží, se dnes pohybují v mnohem složitějším prostředí než v minulých dekádách: jak se tříští trh, fragmentuje se i spotřebitel, místo jedné role jako v minulosti jich coby zákazník má několik. „Nebo: korporace nedokážou odpovídat na veškerou poptávku, tu si spotřebitelé de facto zajistí svými silami sami. Třeba farmářské trhy,“ dala příklad.

První středu v měsíci se mají pořádat formální setkání – první se odehrálo dnes –, na nichž bude místo debatovat o nejnovějších trendech, probírat aktuální oborová témata.

Následující poslední středa v měsíci má patřit setkáním nad případovými studiemi, tedy konkrétním ukázkám, jak prodiskutovaná témata podařilo uchopit v praxi.

Ke spojení se svými zájemci institut použije online sítě (LinkedIn, Facebook) i „offline“ akce jako školení či konference.