Nový web od Seznamu o RTB zlepší oborové znalosti nováčkům i expertům

Web s informacemi o programatické reklamě přibližuje konzultant Seznamu Jiří Novotný.

O RTB na Seznamu

O RTB detailně na Seznamu

Česká internetová jednička, společnost Seznam.cz, má pro laiky i odborníky zajímající se o real-time bidding neboli RTB nový web dostupný na adrese rtb.seznam.cz. Zájemci mohou na stránce získat cenné základní i hlubší znalosti o automatizovaném aukčním modelu prodeje a nákupu bannerové reklamy. Nechybí ani praktické příklady a podrobné case study. Jak tento web co nejlépe využít pro práci a správu kampaní, radí Jiří Novotný, senior konzultant Seznam.cz.

Jiří Novotný. Foto: Seznam.cz

Jiří Novotný. Foto: Seznam.cz

Komu byste návštěvu webu o RTB od Seznamu doporučil?

Nový web je vhodný pro široké publikum, které se zajímá o nákup programatické reklamy. Od začátečníků a klientů, kteří s RTB začínají a potřebují zjistit, o co se vlastně jedná, až po RTB specialisty, kteří chtějí nastavovat své kampaně lépe.

Co bylo motivací k založení webu o RTB?

V rámci tuzemského programatiku je technologická společnost Seznam.cz významným hráčem, a to zejména díky velikosti svého programatického prostoru. Cítíme za obor odpovědnost, proto pomáháme odborné veřejnosti s osvětou týkající se nákupů přes technologii RTB. Nový web shrnuje informace nejen o programatickém inventory Seznamu, ale i o nastavení kampaní v DSPs.

Najdeme na RTB webu i příklady z praxe?

Rozhodně, chtěli jsme, aby na webu byly zájemcům k dispozici ukázky skutečných kampaní a jejich výsledků. Proto na něm také pravidelně zveřejňujeme úspěšné a efektivní případové studie. Ty se zaměřují na RTB jako brandový nebo akviziční kanál na začátku konverzní trasy, platformu pro dotažení frekvence, práci se storytellingem, ale také na to, jak využít RTB k dosažení konverzí.

Jsou k dispozici i informace výsledcích kampaní agentur?

Ano, v případových studiích ukazujeme čísla jak z kampaní našich klientů, tak z kampaní partnerských agentur. Nabízíme tedy trhu odlišné pohledy na práci s DSPs, dynamickými kreativami nebo nástrojem Seznam Brand Lift, který slouží k měření dopadu brandové kampaně na povědomí o značce klienta. Za pozornost určitě stojí i případová studie nabízející srovnání výsledků výkonnostně zaměřené kampaně bez zapojení a se zapojením technologie cross device. Stejně tak bych doporučil k přečtení studii na téma cílení reklamy na geografické lokality. Na novém webu na tyto a další zajímavé studie naleznete odkazy.

Co může web nabídnout úplným amatérům?

Řadu praktických informací ze světa programatické reklamy. Dozvíte se, co RTB vůbec je a jak s ním začít pracovat, uvidíte video návody a zajímavé přednášky, k dispozici je i nápověda pro nejpoužívanější DSPs na českém trhu – Adform a DV360. V nápovědě vysvětlujeme, jak nastavit, optimalizovat a odstraňovat problémy v kampaních. Jsem rád, že se na webu podařilo vytvořit stručné a vizuálně přehledné návody.

Jak se bude RTB web rozvíjet v budoucnu?

Na RTB webu teď aktuálně plánujeme zveřejnit dvě nejlepší případové studie z námi nedávno pořádané soutěže s názvem RTB výzva. Samostatný prostor pak dostanou i brandliftové případové studie. Plánujeme také přeložit web do angličtiny pro naše mezinárodní klienty a zahraniční agentury.

Text je placenou propagací společnosti Seznam.cz