Čestný titul Adman získá v letošním roce Martin Štěpánek, bývalý spolumajitel a prezident komunikačního uskupení Lion Communications. Titul uděluje Asociace komunikačních agentur za celoživotní přínos pro rozvoj české reklamy. Dosud byli oceněni Jiří Mikeš, Marek Šebesťák, Josef Havelka, Evžen Hart a Vladimír Zeman (in memoriam). Štěpánek obdrží titul Adman 2. listopadu v pražském kině Lucerna u příležitosti vyhlášení a předávání cen efektivity reklamy Effie.
Martin Štěpánek patřil v posledních letech k posledním vrcholným manažerům české reklamy „budovatelské éry“ 90. let, který zůstával stále činný. Pod jeho vedením a spoluvlastnictvím se tuzemská pobočka agentury Publicis rozrostla v holding Lion Communications sdružující značky jako Leo Burnett, Saatchi&Saatchi a Fallon. Stál i u zrodu trhu tuzemských mediální agentur, když na trh přivedl Zenith Optimedia. V okamžiku, kdy oznámil svůj odchod z reklamní branže, zaměstnávala celá komunikační skupina Lion Communications 200 lidí a obsluhovala stovku klientů. K jejím největším zakázkám patří celosvětový kontrakt pro Auto Škoda, dlouhodobě pracuje pro Renault, Phillip Moris, T-Mobile, Garnier, Zentiva/Sanofi nebo ĽOréal.
Bilanční rozhovor Médiáře s Martinem Štěpánkem
Štěpánek po celou dobu své aktivní činnosti působil především jako manažer, soustředil se na řízení skupiny a doplňování portfolia agentur o specializované týmy. Coby reprezentant Lion Communications se angažoval i v AKA, kde byl po dvě funkční období prezidentem. Inicioval také vznik mezinárodního festivalu reklamy PIAF v Praze, jehož je vlastníkem.
„Martin je jeden z otců zakladatelů novodobé reklamy v Česku. Po více než čtvrt století vytvářel prostor, ve kterém rostla jeho skupina i talentovaní lidé v ní. Dokázal jít i za horizont osobních zájmů. Podporoval obor jako celek i jeho vnímání v mezinárodním měřítku,“ říká prezident AKA Jan Binar.