V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Novým předsedou ADC zvolen Suda z WMC Grey

Dosavadní předseda klubu Radouane Hadj Moussa z DDB se rozhodl už nekandidovat.

Tvrdé jádro ADC Czech Republic

Tvrdé jádro ADC Czech Republic. Zleva David Suda, Martin Svetlík, Pavel Wilhelm Přibyl, Miky Karas, Kateřina Hobrlandová, Roman Číhalík, Klára Palmer, Jana Bauerová a Jan Marcinek. Foto: Lukáš Neasi

Po šesti letech střídá Radouane Hadj Moussu, kterativního ředitele DDB, ve funkci předsedy českého Art Directors Clubu David Suda, kreativní ředitel WMC Grey. Ke změnám došlo i ve výkonném výboru. Klub, který sdružuje přední české kreativce, zvolil nového předsedu minulý týden. Hadj Moussa se rozhodl do dalšího funkčního období už nekandidovat.

„Po více než šesti letech je určitě na místě předat vedení klubu někomu dalšímu. Byla by škoda, aby byl klub nejlepších kreativců v zemi dlouhodobě spojen s jednou osobou. Na kreativitě mám nejraději to, když sleduji, jak se věci vyvíjí a jak různí lidé do projektů přinášejí nové pohledy. Proto se moc těším na to, kam David a jeho tým bude klub směřovat dál,“ uvedl Hadj Moussa, kreativní ředitel DDB, který zůstává aktivním členem klubu.

Suda zvítězil s programem, ve kterém se zaměřuje na zviditelnění dílčích aktivit klubu, zejména pak na spolupráci se studenty a klienty. Mělo by podle něj dojít k určitým změnám i v klubem pořádané soutěži ADC Creative Awards a v posílení pozitivního vnímání oboru reklamy u veřejnosti.

David Suda. Foto: Lukáš Neasi

David Suda. Foto: Lukáš Neasi

„Mým největším úkolem je uvést věci do pohybu. Rád bych, aby klub ADC byl vnímán ve více souvislostech než jen jako pořadatel Louskáčků. Ve výboru ADC jsem působil dva roky a měl jsem možnost si udělat obrázek o tom, co a jak dělat. Mojí výhodou je, že přebírám klub v dobrém stavu. ADC Creative Awards vnímám jako prestižní kreativní soutěž a v členské základně klubu najdete mladé kreativní naděje i ostřílené legendy české reklamy,“ říká nově zvolený předseda ADC.

Ve svém programu Suda doporučil nominovat do výkonného výboru předem vybrané jednotlivce s jasnou specializací. Členové klubu souhlasili s jeho výběrem, po boku nového předsedy tak zasednou Jana Bauerová (Kaspen/Jung von Matt), Roman Číhalík (Comtech Can), Kateřina Hobrlandová (na volné noze), Miky Karas (Scholz & Friends), Jan Marcinek (na volné noze), Klára Palmer (McCann), Pavel Wilhelm Přibyl (na volné noze) a Martin Svetlík (Symbio).

Kateřina Hobrlandová, která se dlouhá léta starala o produkční a organizační záležitosti klubu, se z pozice výboru bude dál věnovat organizaci ADC Creative Awards. V její dosavadní funkci ji nahradila Jana Pokorná Valenčíková.

Co je ADC Czech Republic

Art Directors Club je samosprávná, dobrovolná, nepolitická a nezisková organizace založená za účelem naplňování společného zájmu, kterým je růst kreativní úrovně v komerční komunikaci a tvůrčích oborech. Posláním spolku je zejména vzájemné předávání zkušeností v oboru, rozvoj profesního života v komerční komunikaci a vzdělávání. Spolek sdružuje tvůrčí pracovníky reklamních agentur i společností poskytujících servis a výrobu v komerční komunikaci a dále nezávislé tvůrčí pracovníky, kteří převážnou nebo významnou měrou působí v oboru komunikace jako grafici, textaři, režiséři, designéři či fotografové.