Novým ředitelem online burzy CPEx je Lukáš Šmol

Lukáš Šmol na pozici výkonného ředitele střídá Davida Voráčka. Ten šel zpět do Economie.

Lukáš Šmol

Lukáš Šmol

Czech Publisher Exchange (CPEx) mění vedení. Výkonným ředitelem firmy bude od 1. října Lukáš Šmol. Na pozici nahradí Davida Voráčka, který CPEx vedl od loňského dubnanyní se (rovněž k 1. říjnu) stává obchodním ředitelem mediálního domu Economia.

Šmol v CPEx působí od roku 2017 na pozici vedoucího produkčního oddělení, které pro vydavatele zajišťuje monetizaci jejich reklamních ploch a rozvojové projekty v oblasti real-time biddingu (RTB), identity a privacy. V nové roli bude jeho prioritou příprava na očekávané omezení cookies třetích stran, kam spadá také projekt identifikátoru Czech Ad ID. „Pomůže CPEx provést dalším obdobím, kdy programatická reklama představuje stále významnější podíl reklamního trhu,“ zaznělo z výkonné rady, jejíž členy jsou Jiří Otevřel z Mafry, Petr Bednář z Vltava Labe Media, Jan Zubina z Czech News Center a Karel Suk z Economie.

CPEx je sdružení předních českých vydavatelů online médií (Mafra, Czech News Center, Economia, Vltava Labe Media). Inzerentům od roku 2013 zpřístupňuje reklamní plochy pomocí technologie RTB. Má ve svém portfoliu weby, na něž zavítá 85 % tuzemských internetových uživatelů.

Czech Ad ID je nové společné řešení vybraných vydavatelů pro cílení online reklamy. Jde o reklamní identifikátor postavený na přihlašování. Má nahradit dosud dominantní cílení založené na cookies třetích stran.