
Pavel Kalouš je bývalý novinář, šest let psal pro Forbes
Česko-švýcarská značka Chronotechna, navazující na poválečného výrobce hodinek v Československu, má nového šéfa. Od ledna jím je Pavel Kalouš. Přichází z investiční skupiny Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, kde vedl její PR a komunikaci. Kalouš byl v Rockaway od října 2020, odešel po roce a čtvrt, krátce poté, co Rockaway ohlásila prodej Mall Group Polákům.
Chronotechna vznikla v roce 1946 a přišla s modely Spartak a Prim. Výroba náramkových hodinek později přešla pod samostatnou značku Prim a Chronotechna se dál soustředila na produkci stolních hodin, budíků a stopek. Po roce 1989 v porevoluční konkurenci západoevropských hodinek stagnovala, až v roce 2000 zanikla. O 18 let později byla vzkříšena. Ústředí má v Česku, hodinky vyrábí ve švýcarském La Chaux-de-Fonds.
Jedním z hlavních akcionářů Chronotechny je Harry Guhl, podíl v ní drží i spoluzakladatel investiční banky Wood & Company Jan Sýkora a švýcarský návrhář hodinek Adrian Buchmann. Dvaapadesátiletý Švýcar Guhl 15 let žije v Česku a založil i další dvě hodinářské značky Czapek & Cie a Sequent.
„Na crowdfundingových platformách jsme si opakovaně ověřili, že je o naše švýcarské hodinky s českým srdcem zájem, a mým cílem je teď dokázat, že může tahle relativně mladá a zapomenutá značka prorazit i v tvrdé konkurenci,“ podotkl Guhl k Chronotechně. Ta chce do konce letoška uvést na trh přinejmenším tři nové modely hodinek.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
