Novým šéfem Chronotechny se stal Pavel Kalouš, dosavadní mluvčí Rockaway

Bývalý redaktor Forbesu Pavel Kalouš převzal vedení hodinářské firmy začátkem ledna.

Pavel Kalouš

Pavel Kalouš je bývalý novinář, šest let psal pro Forbes

Česko-švýcarská značka Chronotechna, navazující na poválečného výrobce hodinek v Československu, má nového šéfa. Od ledna jím je Pavel Kalouš. Přichází z investiční skupiny Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, kde vedl její PR a komunikaci. Kalouš byl v Rockaway od října 2020, odešel po roce a čtvrt, krátce poté, co Rockaway ohlásila prodej Mall Group Polákům.

Chronotechna vznikla v roce 1946 a přišla s modely Spartak a Prim. Výroba náramkových hodinek později přešla pod samostatnou značku Prim a Chronotechna se dál soustředila na produkci stolních hodin, budíků a stopek. Po roce 1989 v porevoluční konkurenci západoevropských hodinek stagnovala, až v roce 2000 zanikla. O 18 let později byla vzkříšena. Ústředí má v Česku, hodinky vyrábí ve švýcarském La Chaux-de-Fonds. 

Jedním z hlavních akcionářů Chronotechny je Harry Guhl, podíl v ní drží i spoluzakladatel investiční banky Wood & Company Jan Sýkora a švýcarský návrhář hodinek Adrian Buchmann. Dvaapadesátiletý Švýcar Guhl 15 let žije v Česku a založil i další dvě hodinářské značky Czapek & Cie a Sequent.

„Na crowdfundingových platformách jsme si opakovaně ověřili, že je o naše švýcarské hodinky s českým srdcem zájem, a mým cílem je teď dokázat, že může tahle relativně mladá a zapomenutá značka prorazit i v tvrdé konkurenci,“ podotkl Guhl k Chronotechně. Ta chce do konce letoška uvést na trh přinejmenším tři nové modely hodinek.