Novým šéfredaktorem zpravodajského webu Aktuálně.cz se 1. dubna stane Pavel Švec, dosavadní zástupce šéfredaktora a šéfdramaturg nedávno spuštěného videopořadu Spotlight, který moderují Světlana Witowská a Linda Bartošová. Jeho prioritami budou sázka na atraktivní a moderní zpracování obsahu, datových témat, rozvíjení videoobsahu a hlubší spolupráce s ostatními tituly vydavatelství Economia, pod něž Aktuálně.cz spadá. Švec nastupuje poté, co po sedmi měsících opouští šéfredaktorskou pozici Jan Nevyhoštěný, jeho dosavadní nadřízený.
„V novinářských týmech Economie máme mnoho kvalitních novinářů s manažerskými kompetencemi. Rozhodnout se, komu svěřit řízení Aktuálně.cz, proto nebylo jednoduché. Pavel Švec je respektovaným členem redakce, který má za sebou skvělé výsledky. To spolu s jeho vizí rozvoje Aktuálně.cz rozhodlo,“ prohlásila generální ředitelka Economie Lenka Černá.
Švec zahájil svou novinářskou dráhu v roce 2010 v pražské regionální redakci MF Dnes, o čtyři roky později se stal členem celostátního reportérského oddělení tohoto deníku. Věnoval se historickým tématům, armádě, životnímu prostředí či politice. V letech 2017 a 2018 pracoval zhruba rok ve zpravodajství České televize, pak vedl domácí redakci MF Dnes a v létě roku 2020 nastoupil na tutéž pozici v Aktuálně.cz. V roce 2022 se stal zástupcem šéfredaktora a šéfdramaturgem Spotlightu. Je autorem trojice knih: o generálovi Karlu Kutlvašrovi Vzpomínky na Pražské povstání, Akce Kvilda, která se věnuje skutečnému příběhu příslušníka SNB – převaděče na Šumavě, a publikace o architektonických zajímavostech Pražské vilové čtvrti.
Aktuálně.cz pod Švecovým vedením spojí zpravodajské rubriky se spojí do jednoho oddělení, což podle vedení Economie „umožní efektivněji nasměrovávat pozornost na důležitá témata a zpracovávat je důsledně, inovativně a v širším kontextu“. Redakce rovněž prohloubí spolupráci s dalšími tituly Economie, zejména v oblasti ekonomiky a byznysu. „Budeme se soustřeďovat na témata, žánry a grafické formáty, v nichž jsme tradičně nejsilnější a které u nás čtenáři dlouhodobě hledají, zároveň je chceme dále rozvíjet. Chceme se prezentovat jako moderní web, který má svou jedinečnou identitu,“ doplnil Švec.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
