O produktovou inzerci ve vyhledávání na Seznamu je u e-shopů zájem. Meziročně se zdvojnásobila

S ohledem na aktuální ekonomickou situaci musí e-shopy hledat efektivní kanály, jak své zboží představit a prodat co největšímu počtu zákazníků. Seznam.cz jim vychází vstříc díky vylepšování produktové inzerce. Prodejci s ní mohou oslovit až 95 % české online populace.

Produktová inzerce v Skliku

Přínos produktové inzerce potvrzuje rostoucí zájem inzerentů. Foto: Seznam.cz

Zvyšování výkonu produktové inzerce dlouhodobě patří mezi priority Seznamu. Pomocí vyhledávání na Seznamu a webů Zboží.cz, Kupi.cz, Sbazar.cz a Obrázky.cz, kde se uživatelé o zboží zajímají aktivně, mohou prodejci oslovit 64 % české internetové populace. Při využití dynamického banneru a retargetingu v obsahové síti může být zásah až 95 %.

Přínos produktové inzerce potvrzuje i rostoucí zájem inzerentů, který se meziročně bezmála zdvojnásobil. „Od nasazení poslední úpravy v polovině loňského listopadu pozorujeme 99% meziroční nárůst klientských investic. Naši inzerenti – internetové obchody – si zpravidla sami měří konverze a výkon kampaní, a proto na statistikách vidí, že se jim tato investice vyplácí,“ říká David Velechovský, manažer konzultací reklamního systému Sklik. A dodává, že růstu pomohlo i vysunutí produktové inzerce na top pozice ve vyhledávání na mobilu, které dnes tvoří polovinu všech hledání na Seznamu.

Zboží inzeráty nabízejí lepší výkon a snadnější správu kampaní

Velkou novinkou loňského roku bylo nahrazení někdejších Produktových inzerátu Skliku novým formátem – Zboží inzeráty. Ty sice z pohledu uživatele vypadají v podstatě stejně, ale jejich výhodou je, že je specialisté z e-shopů i agentur mohou snadno obsluhovat v rámci jedné kampaně spolu s nákupním rádcem Zboží.cz. Vše probíhá v prostředí Skliku, které důvěrně znají, a bez nutnosti využití externího bidovacího nástroje.

„O Zboží inzeráty se dnes spolu s inzercí v nákupním rádci Zboží.cz bez problémů postará jediný specialista na straně inzerenta,“ vysvětluje David Velechovský. Cenu za proklik (CPC) si inzerenti mohou nastavit nejen pro vybranou kategorii produktů nebo produkty od konkrétního výrobce, ale také podle dostupnosti nebo na základě prodejní ceny.

David Velechovský. Foto: Seznam.cz

David Velechovský. Foto: Seznam.cz

CPC lze navíc specifikovat pro každou jednotlivou nabídku nově i v uživatelském rozhraní Skliku. Výši cen je možné přizpůsobit i tomu, jestli se produkty vydávají na Zboží.cz, nebo v celé síti Seznamu. A zohlednit v nastavení lze také typ zařízení, které potenciální zákazník využívá.

Integrace Zboží.cz a Skliku pro ještě snadnější nastavování a optimalizaci kampaní z jednoho rozhraní pokračuje i v letošním roce. Novinkou bude například report vytvořený speciálně pro produktové kampaně. „V létě chceme vylepšit měření konverzí a plánujeme také zvýšit relevanci nabídek ve vyhledávání, a tím pádem výkon pro inzerenty. K tomu se chystáme klientům nabídnout i plně automatizovaný bidding bez nutnosti nastavovat ceny za proklik ručně nebo pomocí externích nástrojů,“ popisuje plány pro další rozvoj produktové inzerce Velechovský.

Seznam myslí i na řešení pro vendory

Pro vendory (výrobce), kteří na českém trhu zastupují konkrétní značky, připravil Seznam v rámci produktové inzerce vendorskou spolupráci. Díky ní mohou vendoři vést potenciální zákazníky do cenového rádce Zboží.cz, kde si na základě vlastních parametrů zvolí, u jakého prodejce uskuteční nákup. Značky tak nemusí spoléhat pouze na vlastní e-shop nebo spolupráci s konkrétním internetovým prodejcem, ale dají zákazníkům možnost výběru.

Vendoři navíc mohou v rámci Zboží.cz zlepšit prezentaci svých produktů i značky pomocí rozšířených grafických popisů. „Vendoři mohou na Zboží.cz měsíčně oslovovat až tři miliony reálných uživatelů, kteří se zajímají o různé produkty a porovnávají si jejich ceny. Vylepšení a zviditelnění jejich osobní prezentace na jednom z nejnavštěvovanějších nákupních srovnávačů jim může pomoci výrazně zvýšit konverzní poměry,“ říká Lukáš Behúň, ředitel E-commerce divize Seznam.cz.

Využít lze i nové co-brandové bannery odkazující přímo do produktové karty na Zboží.cz. „Tyto bannery obsahují logo Zboží.cz a výrobce, grafika je ale v naší režii, vendoři dodávají jen seznam nabízených produktů. Tento typ inzerce je ve srovnání s klasickými bannery, které vedou na web výrobce, levnější. Pokud prodejci dodají i seznam autorizovaných prodejců, je možné v kartě produktu zobrazovat jen jejich nabídky,“ popisuje Vojtěch Poleno, content manažer Zboží.cz.

Zadavatelům by neměly uniknout ani možnosti neplacených spoluprací. Ty vendorům umožňují například zaslat seznam autorizovaných prodejců, a tím podpořit prodej skrze své partnery.

Díky mnoha možnostem, které nabízí nákupní rádce a srovnávač Zboží.cz, mohou výrobci jednoduše, ale přitom efektivně rozšířit a zlepšit prezentaci nejen svých produktů, ale také podpořit svou značku jako celek.

Text je placenou propagací společnosti Seznam.cz