V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

O programu německé veřejnoprávní televize ZDF Neo rozhodují diváci

ZDF

Od minulého čtvrtka vysílá německá veřejnoprávní stanice ZDF Neo řadu pilotních pořadů pod jednotným názvem TVLab. Diváci rozhodnou, který z nich si zaslouží pokračovat dalšími epizodami a který zůstane jen u té jedné jediné. ZDF Neo je veřejnoprávní stanice, zaměřená především na mladší diváky mezi 30 a 40 lety, která nabízí plnoformátový program – od publicistiky přes zábavu až po hranou tvorbu, jak akviziční, tak původní.

TVLab není žádnou novinkou, probíhá již potřetí a zkušenosti z předcházejících let ukázaly, že použití toho modelu se vyplácí. Z minulých let tak v nabídce ZDF Neo zůstaly na přání diváků magazín o sexu Heiß & fettig, akční show o vaření Beef Budies, v níž tři kuchaři zkoušejí vařit kdekoli a za jakýchkoli podmínek, a ironická show o životě mezi třicítkou a čtyřicítkou Bambule, kterou uvádí Sarah Kuttnerová, populární tvář ZDF Neo, jež je ostatně i průvodkyní letošní TVLab.

V současné nabídce je třeba

  • „magazín pro opravdové muže“ About Men, v němž berlínský herec Milton Welsh zkoumá, co je ve světě mužů opravdu cool a co už nikoli.
  • Parodie na docu-soapy Nikdo nemá v úmyslu otevřít nové letiště si dělá legraci z nekonečné přestavby berlínského letiště Schönefeld. Název je odvozen ze slavného výroku východoněmeckého vůdce Waltera Ulbrichta „nikdo nemá v úmyslu postavit nějakou zeď“, který pronesl v létě 1961, tedy krátce předtím, než její stavba rozdělující Berlín započala.
  • Také pořad Diese Kaminskis má formu docu-soapu, ovšem ani ten nelze brát zcela vážně – hlavní hrdinové jsou ke všemu ochotní bratři, kteří převezmou krachující pohřební ústav.
  • Skečový pořad o historii Hi-Hi-History je výsledkem vývoje několika nápadů, který loni diváci v rámci diskuse o TVLab televizi poslali. Exprimentem je Richter in Dir, v němž má stovka lidí rozhodnout o rozsudku v případu vraždy, která se skutečně stala.
  • V Tohuwabohu jsou hlavními hrdiny prominenti, kteří dostanou na den do opatrování pět zlobivých dětí.
  • A Die Blender je kombinací reality TV a comedy – dva komici se rozhodnout přijmout práci, o které nemají sebemenší ponětí: kuchař v pětihvězdičkovém hotelu a specialistka na make up.

Hlasovat může na webových stránkách stanice každý, kdo se zaregistruje – a to až do 29. srpna. Pořady jsou ale v plné délce přístupné každému – stejně jako aktuální výsledky hlasování.

Je pravda, že ZDF Neo nepatří k těm největším stanicím, které na německém trhu působí, nicméně dokázala si vytvořit stálý okruh diváků, kteří chtějí od televize přece jen něco víc než jen nekonečné seriály, reality show a soutěžní pořady. V nabídce najdeme kvalitní seriály z Británie i USA (Silent Witness, Mad Men, Death in Paradise nebo 30 Rock), řadu originálních zábavných pořadů včetně německé verze norského formátu Tohle doma nedělejte, v níž se protagonisté pokoušejí dělat přesně to, o čem se v příbalových letácích dozvídáte, že nikdy nesmíte, a zajímavé filmy.

Projekt TVLab přestavuje jeden z komunikačních kanálů, které ZDF Neo používá při debatě s diváky o programové náplni. Fakt, že se letos koná už třetí ročník, ukazuje, že je to způsob oboustranně zajímavý.