Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

O provozování televizních peoplemetrů za 300 milionů Kč se utkají Mediaresearch a TNS AISA

Do soutěže se přihlásily i firmy GfK Czech a AC Nielsen Czech Republic, nesplnily ale formality.

  • ČTK
  • 31. 08. 2011 14:11

O zakázku na elektronické měření sledovanosti tuzemských televizí od roku 2013 se ve výběrovém řízení utkají agentury Mediaresearch a TNS AISA. Sdělila to jednatelka Asociace televizních organizací (ATO) Vlasta Roškotová.

Do soutěže se původně přihlásily také společnosti GfK Czech a AC Nielsen Czech Republic, jejich nabídky však podle ATO nebyly úplné. Nyní měření sledovanosti zajišťuje Mediaresearch, ve spolupráci s výzkumnou agenturou STEM/MARK, společností Elvia a softwarovou společností Lerach.

Zakázka na měření televizní sledovanosti byla vypsána na 5 let, od ledna 2013 do prosince 2017. Její předpokládaná cena je 300 milionů Kč. Další jednání hodnotící komise se předpokládá v úterý 13. září.

Mediaresearch nyní sledovanost zjišťuje u reprezentativního vzorku 1833 domácností s televizním přijímačem, což odpovídá 4216 jednotlivcům. Domácnosti, které se měření účastní, mají před zadavateli a uživateli dat zaručenu anonymitu. Denně jsou garantována data z minimálně 1650 domácností, jejich složení se pravidelně obměňuje.

Asociace televizních organizací je zájmové sdružení zajišťující od roku 1997 elektronické měření sledovanosti televize v České republice metodou tzv. peoplemetrů.

V současné době jsou řádnými členy ATO Česká televize, CET 21, FTV Prima a Asociace komunikačních agentur České republiky, která sdružuje přední agentury působící v oblasti televizní reklamy. Přidruženými členy jsou Barrandov Televizní Studio a mediální zastupitelství At Media.