Do tendru na podporu značky Regionální potravina se přihlásilo devět agentur, které poslaly celkem 11 nabídek. Cena dvouleté zakázky činí 57 milionů Kč bez DPH. Zakázka je rozdělená na dvě části, v jedné jde o vymýšlení strategie a PR, ve druhé o samotnou realizaci a účast na výstavách či trzích. Tendr vypsal Státní zemědělský intervenční fond (SZIF), který spadá pod ministerstvo zemědělství.
O propagaci Regionální potraviny se ucházejí Agentura Gate, Comtech Group, Comunica, Dedeman, Dorland, Havas Worldwide Prague, Leones Production, MediaCom Praha a Ogilvy & Mather.
V současnosti komise SZIF hodnotí i další tendr, na propagaci značky Klasa. Stát za ní chce zaplatit za dva roky téměř 300 milionů Kč. Ten je rozdělený do čtyř částí, komise by vítěze alespoň jedné z nich mohla vybrat už v příštím týdnu. Pravděpodobně půjde o kandidáta na realizaci výstav a veletrhů.
Značka Regionální potravina je určena regionálním zemědělským nebo potravinářským výrobkům, které zvítězí v krajských soutěžích. Projekt má za cíl podpořit domácí producenty lokálních potravin, přičemž značku mohou získat pouze malí a střední producenti s maximálně 250 zaměstnanci. Letos ji získalo 107 výrobků od 106 výrobců, přičemž o ni usilovalo celkem 1.262 výrobků od 418 producentů. Na projekt ministerstvo letos vyčlenilo 50 milionů korun. Výrobci budou moci používat značku čtyři roky.
Značka Klasa je zase nejznámější značkou kvality českých potravin. Podle zářijového průzkumu agentury STEM/Mark si ji spontánně vybavilo 82 % z těch, kteří alespoň zběžně značky kvality znají. Přibližně polovina populace o nich pouze slyšela nebo si je nevybavila.