Po roce přestává vycházet zpravodajský web Liberecké zprávy, z finančních důvodů. „Mimořádně vysoký a stále stoupající zájem uživatelů se nám bohužel vlastní vinou nedaří inzertně přetavit do odpovídajících tržeb,“ informovali vydavatelé Jan Stránský a Tomáš Tesař. Začínali v lednu 2019.

Máte data? Vezměte je a využijte je

Jak můžete pomocí dat a umělé inteligence zefektivnit řízení marketingu a zvýšit prodeje? Na tuto otázku odpovídalo devět prezentujících na prvním ročníku konference Data Based.

V netradičních prostorách pražského Endorfinu se koncem října sešli na konferenci Data Based ředitelé obchodních oddělení, marketingoví manažeři, vedoucí digitálních oddělení a data science nadšenci. Akci organizovalo O2 Media.

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Jak název akce napovídá, hlavním tématem prvního ročníku konference byla data, která účastníky provázela celým dnem v podobě devíti přednášek od předních expertů na big data, business intelligence a online marketing. Celou konferenci provázela příjemná atmosféra plná inspirace, kterou zúčastnění nabyli jak z přednášek, tak i navzájem sami od sebe.

Dozvěděli se, jak s daty zachází velké společnosti, i jak by s daty mohli zacházet oni sami. Během prezentací zazněla řada konkrétních tipů, na co všechno lze data využít. Konference umožnila nejen nahlédnout pod pokličku nového světa dat a moderních technologií, ale rovnou udělat ten první krok. Největším přínosem bylo zřejmě uvědomění si, že využívání dat už dávno není pouze v rukách data scientistů. Poselství Máš data? Tak je využij se promítalo ve všech přednáškách každého z řečníků i pořadatelů.

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Program konference Data Based v pražském Endorfinu

Každá z přednášek se dotýkala světa dat trochu z jiné strany. Jednotlivé a občas i různorodé pohledy na data dodávaly konferenci na úplnosti. Přestože byla celá filozofie konference postavená na propagaci dat jakožto mocného a úžasného nástroje, který má zjednodušit a zlepšit naše podnikání, pořadatelé se do programu nebáli zapojit ani možná rizika, která jsou s daty spojená. Na toto téma přednášel na konferenci Data Based generální ředitel společnosti Viavis Vladimír Lazecký, který se zabývá informační a kybernetickou bezpečností.

Jan Romportl, který v O2 vede centrum pro umělou inteligenci, ve své přednášce představil umělou neuronovou síť a to, jak vidí umělá neuronová síť zákazníky. Na první pohled složité téma bylo podáno jednoduchou a pochopitelnou cestou ve formě příběhu o Garrim Kasparovovi, mistrovi světa v šachu, kterého jako první porazil v roce 1997 v šachovém turnaji stroj, nebo prostřednictvím hádanky o převozníkovi, vlkovi a koze.

Obchodní perspektivu představovala pak přednáška od Michala Tichého ze společnosti BigMedia. Ten hovořil o benefitech, které přináší moderní technologie do světa venkovní reklamy a o společném projektu BigMedia a O2 Media - o nástroji BigPlan, který zastřešuje možnost SMS remarketingu venkovní reklamy.

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Text je součástí placené spolupráce se společností O2 Media