V netradičních prostorách pražského Endorfinu se koncem října sešli na konferenci Data Based ředitelé obchodních oddělení, marketingoví manažeři, vedoucí digitálních oddělení a data science nadšenci. Akci organizovalo O2 Media.

Konference Data Based v pražském Endorfinu
Jak název akce napovídá, hlavním tématem prvního ročníku konference byla data, která účastníky provázela celým dnem v podobě devíti přednášek od předních expertů na big data, business intelligence a online marketing. Celou konferenci provázela příjemná atmosféra plná inspirace, kterou zúčastnění nabyli jak z přednášek, tak i navzájem sami od sebe.
Dozvěděli se, jak s daty zachází velké společnosti, i jak by s daty mohli zacházet oni sami. Během prezentací zazněla řada konkrétních tipů, na co všechno lze data využít. Konference umožnila nejen nahlédnout pod pokličku nového světa dat a moderních technologií, ale rovnou udělat ten první krok. Největším přínosem bylo zřejmě uvědomění si, že využívání dat už dávno není pouze v rukách data scientistů. Poselství Máš data? Tak je využij se promítalo ve všech přednáškách každého z řečníků i pořadatelů.

Program konference Data Based v pražském Endorfinu
Každá z přednášek se dotýkala světa dat trochu z jiné strany. Jednotlivé a občas i různorodé pohledy na data dodávaly konferenci na úplnosti. Přestože byla celá filozofie konference postavená na propagaci dat jakožto mocného a úžasného nástroje, který má zjednodušit a zlepšit naše podnikání, pořadatelé se do programu nebáli zapojit ani možná rizika, která jsou s daty spojená. Na toto téma přednášel na konferenci Data Based generální ředitel společnosti Viavis Vladimír Lazecký, který se zabývá informační a kybernetickou bezpečností.
Jan Romportl, který v O2 vede centrum pro umělou inteligenci, ve své přednášce představil umělou neuronovou síť a to, jak vidí umělá neuronová síť zákazníky. Na první pohled složité téma bylo podáno jednoduchou a pochopitelnou cestou ve formě příběhu o Garrim Kasparovovi, mistrovi světa v šachu, kterého jako první porazil v roce 1997 v šachovém turnaji stroj, nebo prostřednictvím hádanky o převozníkovi, vlkovi a koze.
Obchodní perspektivu představovala pak přednáška od Michala Tichého ze společnosti BigMedia. Ten hovořil o benefitech, které přináší moderní technologie do světa venkovní reklamy a o společném projektu BigMedia a O2 Media - o nástroji BigPlan, který zastřešuje možnost SMS remarketingu venkovní reklamy.

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Konference Data Based v pražském Endorfinu

Konference Data Based v pražském Endorfinu
Víc o konferenci Data Based, prohlédněte si prezentace a fotografie
Text je součástí placené spolupráce se společností O2 Media

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
