V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Patří SMS do reklamního pravěku? Odpověděli jsme si výzkumem

ATL, CTR, RTB, OOH, CRM, PPC, SEO. Má ve světě reklamních zkratek své místo i SMS?

O2 Media umí rozesílat reklamní SMS

O2 Media umí rozesílat reklamní SMS

Právě na reklamní SMS a jejich vliv na nákupní a spotřební chování se zaměřil výzkum, který realizovala agentura Data Collect ve spolupráci s O2 Media. Do online průzkumu se zapojilo tisíc respondentů starších 18 let.

Reklamní SMS si přečtou téměř všichni

Výzkum agentury Data Collect ukázal, že 97 % lidí čte SMS obsahující reklamní nabídky. 85 % si je dokonce přečte ve stejný den, což dává tomuto formátu obrovský potenciál. Dvě třetiny oslovených také na základě reklamní SMS někdy nakoupily zboží nebo službu, kterou tyto SMS propagovaly.

Reklamní SMS si přečtou téměř všichni

Reklamní SMS si přečtou téměř všichni

Rychle, stručně a výstižně

Mobilní telefon je dnes společníkem každého z nás. Máme ho u sebe prakticky po celý den a více než polovina z nás čte SMSky do 10 minut od jejich doručení. Reklamní SMS tak může být velikým přínosem pro nejednu marketingovou strategii.

SMS sdělení jsou vhodná tam, kde o sobě chcete dát vědět rychle, stručně a výstižně

SMS sdělení jsou vhodná tam, kde o sobě chcete dát vědět rychle, stručně a výstižně

Zákazníci nesmějí být zahlceni

Téměř dvě třetiny respondentů považují počet reklamních SMS, které obdržují, za optimální. Uživatel mobilního telefonu může obdržet reklamní SMS od jakéhokoli subjektu, kterému udělil souhlas s reklamním sdělením, ať už se jedná o oblíbený e-shop, banku nebo právě kampaně od O2 Media. Co však komunikaci O2 Media odlišuje od těch ostatních reklamních sdělení, je možnost propracovaného cílení. Dotazovaní totiž uvedli, že jsou pro ně reklamní nabídky zaslané ze sítě O2 až pětkrát relevantnější než reklamní SMS od jiných odesílatelů. To potvrzuje i skutečnost, že 62 % dotázaných někdy uskutečnilo nákup právě na základě zaslané reklamní SMS. Řada zákazníků tedy dokáže reklamní nabídku ocenit a využít možnosti výhodné koupě přímo ze svého mobilního telefonu. Třetina oslovených SMS dokonce přeposílá svým známým.

Zákazníci nesmějí být zahlceni

Zákazníci nesmějí být zahlceni

Proklik, nebo obrázek?

Zatímco SMS se v žebříčku nejoblíbenějších online reklamních formátů vyšplhala na druhé místo těsně za e-mail a je v reklamním světě u zákazníků velmi preferovaným formátem, její sesterská MMS co se týče oblíbenosti trochu pokulhává. Že by lidé neměli rádi obrázky? Jednou z příčin bude spíše fakt, že ne všechny mobilní telefony podporují jejich příjem a odesílání. Často je pak uživatel takových zařízení nucený k tomu, aby si MMS vyzvedl prostřednictvím zaslaného hesla na internetu, což může být časově náročné a pro někoho i obtížné. Uživatelé tedy obecně mnohem více preferují standartní SMS. Ty mohou obsahovat několik prvků - akční nabídku, slevový kód, proklik na webovou stránku nebo třeba bezplatnou zelenou linku namísto klasického telefonního čísla. Z výzkumu vyplývá, že 66 % dotazovaných považuje odkaz v SMS za užitečný a dvě třetiny ho i využijí. 82 % se zároveň shoduje, že je více zaujme kratší reklamní sdělení s proklikem. 95 % respondentů preferuje zapojení bezplatné zelené linky a 28 % příjemců motivuje časově omezená nabídka.

Proklik, nebo obrázek?

Proklik, nebo obrázek?

Esemesky pomohly i Lince bezpečí

V loňském roce O2 Media pomáhalo Lince bezpečí s budováním báze příznivců, kteří se sdružují do Klubu Linky v bezpečí. V rámci kampaně bylo osloveno několik cílových skupin – lidé, kteří dobročinné projekty podporují (zasílají dárcovské SMS, chodí na dobročinné běhy či se angažují jinak), rodiče a učitelé. V rámci brandové části kampaně dostali lidé v SMS informace o tom, čím se Linka bezpečí zabývá a jak pomáhá. To vytvořilo odrazový můstek pro nasazení výkonnostního formátu call me back SMS – ty obsahují prvek, který umožňuje propojit proškoleného operátora O2 a osloveného zákazníka do několika minut a poskytnout mu všechny informace s osobním přístupem.

V rámci této kampaně O2 Media oslovilo 9 610 zákazníků. Celkem proběhlo 449 reakcí, což odpovídá 4,67 % CTR. 297 zákazníkům, kteří učinili proklik, následně zavolali operátoři a snažili se jim pomoct s registrací do Klubu Linky v bezpečí. Z těchto telefonátů se zaregistrovalo 54 zákazníků a dalších 47 si vyžádalo e-mail s návodem pro registraci. Kampaň tak úspěšně skončila s konverzí 34 % mezi projeveným zájmem a registrací.

Text je součástí placené spolupráce se společností O2 Media