
Radovan Oprendek
O2 Media, komerční divize telekomunikačního operátora O2, má ve svém čele nového manažera. Od června je jím Radovan Oprendek. Nahradil Ferdinanda Krause, který od července působí v čele online aktivit BigBoardu. Oprendek se vrací do O2 po dvou a půl letech, během kterých působil v oblasti online marketingu a zákaznické zkušenosti u prodejce tenisek a oblečení Footshop. V O2 předtím pracoval čtyři roky jako vedoucí analytického týmu a marketingový manažer. V roce 2013 začal ve firmě KPMG jako konzultant a obchodní analytik a pracoval například na modelech finančních plánů. Vystudoval Masarykovu univerzitu v Brně se zaměřením na finance, ekonomiku, ekonometrii, data mining a statistiku.

Petr Hirš
Dalším novým manažerem v komerční divizi O2 je Petr Hirš. Ten od července stojí v čele centra umělé inteligence Dataclair.ai. Dosud měl na starost oddělení výzkumu a vývoje, kde se zaměřoval na vytváření produktů a řešení využívající big data. Na pozici ředitele Dataclair.ai nahrazuje Jana Romportla.
„Pokračujeme v cestě, na které se zaměřujeme na podporu v oblasti umělé inteligence pro stávající i nový byznys skupiny PPF. Stále platí a bude platit, že se snažíme doručovat řešení, která pomáhají lidem, šetří peníze, drží vysoký etický standard, ale jsou zároveň i zisková,“ uvádí Hirš. „V nejbližším období vidím zaměření na tři velké oblasti: prodloužení dlouhodobých kontraktů, start nových projektů v oblastech trhu, kde zatím nemáme standardizované řešení, a podporu sdílení znalostí v oblasti umělé inteligence interně i externě,“ přibližuje plány.
Hirš je absolventem Vysokého učení technického v Brně se zaměřením na informační systémy. V oblasti vývoje komerčního software pracuje přes 15 let. Zaměřoval se na vývoj a vedení týmů pro vytváření softwarových řešení v pojišťovnictví a bankovním sektoru. Vedl distribuované týmy pro vývoj produktu v oblasti secure print managementu a zakládal kompetenční centrum pro robotickou automatizaci procesů pro Lidl.
Oba zmíněné útvary spolu úzce spolupracují při pokročilém cílení klientských reklamních kampaní prostřednictvím technologie umělé inteligence a big data. Kromě komunikace jsou O2 Media partnerem i pro výzkum o pohybu obyvatelstva a dalších pokročilých datových analýz.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
