K hlavnímu kanálu O2 Sport, který startoval loni v srpnu, mají letos přibýt další tři tematické, zaměřené na populární sporty. Ponesou názvy O2 TV Tenis, O2 TV Fotbal a O2 TV Hokej. „Finišujeme strategii tří vertikálních kanálů, které budou mít v sobě veškeré funkcionality, které nabízí hlavní kanál, tedy včetně multidimenze,“ řekl dnes na tiskové konferenci David Duroň, marketingový ředitel O2 pro segment domácností. K jednotlivým odvětvím přitom postupně nakupuje vysílací práva, strategií je přitom vyzobat nejatraktivnější soutěže.
„O2 TV zůstává jednou z našich klíčových priorit. V následujících letech jsme připraveni investovat miliardy korun,“ prohlásil za operátora O2, v majetku skupiny PPF Petra Kellnera, finanční ředitel Tomáš Kouřil. Má jít čistě o investice do vysílacích práv, čerstvý výdaj 100 milionů Kč na doprovodnou techniku - minulý týden představený přenosový vůz - v to Kouřil nepočítá. „Jsme v nákupním módu,“ potvrdil Duroň.
Hokej
O2 Sport dnes oznámila, že od sezóny 2018/2019 drží exkluzivní práva na vysílání přenosů z domácích zápasů hokejových klubů Sparta Praha a Bílí Tygři Liberec. Kontrakt s oběma kluby uzavřel na pět sezón. Zahrnuje práva na televizní i internetové vysílání. Jde přitom o všech 26 domácích zápasů každého z klubů plus případná domácí utkání playoff, včetně možného finále. „Letos by nám to vyšlo,“ podotkl David Duroň k tomu, že do finále hokejové extraligy se dostaly právě Sparta s Libercem. Pokud by tedy kontrakt platil už letos, diváci by nikde jinde než na placené televizi O2 Sport finálová klání neviděli.
Zástupci Sparty a Liberce se netají tím, že nové smlouvy pro ně znamenají citelně víc peněz z prodeje práv. „V rámci příjmů z vysílacích práv jsme na minimu v rámci Evropy,“ podotkl k obecné situaci viceprezident Bílých Tygrů Lukáš Přinda. „Chtěli bychom změnit status quo, chtěli bychom se dostat do prime timu, dostat se do hodnoty, kterou produkt má,“ prohlásil prezident hokejové sparty Petr Bříza. O2 má klubům zajišťovat nejen přenosy s komentátorskými studii, ale i doprovodné magazíny.
Operátor se přitom chce domluvit i s dalšími kluby, jedná konkrétně už s třineckými Oceláři. „Největší přínos spatřujeme v dosažení pozitivní a kvalitní mediální prezentace našeho klubu pro širokou fanouškovskou veřejnost. Dalším cílem je větší propagace charitativních a společenských projektů nebo propagace našich mládežnických mužstev,“ věří viceprezident HC Oceláři Třinec Jan Czudek. O2 nevylučuje, že by se postupně ráda dostala k právům na celou nejvyšší extraligu. „Tak kvalitní obsah, jako je hokejová liga, patří na placenou televizi. Máme ji co nabídnout,“ přesvědčuje šéf O2 Sport Marek Kindernay.
Tenis
Pro tenis se O2 rozhodlo kvůli přednímu postavení českých hráček (Petra Kvitová, Karolína Plíšková, Lucie Šafářová) ve světovém žebříčku i opakovaným vítězstvím českého ženského týmu ve Fed Cupu.
Chystaný tenisový kanál bude přitom stavět na dalším novém podepsaném kontraktu. O2 Sport koupila práva na kompletní okruh WTA, nejvyšších soutěží světového ženského tenisu. Kontrakt je tříletý, na roky 2017 až 2019. „Jedná se o vůbec největší tenisový programový balík, který se v České republice vysílal. Celkem obsahuje přes 3000 hodin živých přenosů, tradiční tenisový magazín WTA a samozřejmě zápasy z 54 turnajů z celého světa, včetně finále Turnaje mistryň v Singapuru,“ oznámilo O2. Na jeho obrazovce se tak vysílání WTA pro český trh sjednotí, dosud se tu jednotlivé části vysílaly různých stanicích, včetně Novy Sport, Eurosportu či České televize. Kontrakt O2 s agenturou WTA Media zahrnuje práva pro televizi i internet.
Fotbal
Novinky ohledně fotbalu slibuje O2 zhruba do měsíce, po skončení domácí fotbalové ligy, prohlásil dnes marketingový manažer O2 Duroň. Připomněl, že O2 Sport v oblasti fotbalu od začátku staví hlavně na domácí nejvyšší Synot lize a evropské Lize mistrů. K tomu stanice přidala i anglickou Premier League, která byla v tu chvíli k mání. Od příští sezóny ji ovšem tři roky bude vysílat konkurenční platforma, satelitní Digi TV.
Zápasy Premier League naladíte od srpna 2016 už pouze na satelitní televizi Nová Digi TV, která vlastní exkluzivní práva na jejich vysílání pro Českou republiku a opakovaně potvrzuje, že je nebude s nikým dalším sdílet. Na žádné konkurenční televizi český divák zápasy Premier League neuvidí,“ prohlásila už v pondělí skupina Lama Energy Group Petra Lamicha, která Digi TV čerstvě provozuje. Její plán se přitom částečně kryje s O2 – zatraktivnit nabídku exkluzivními sportovními přenosy.
„Pro následující sezóny jsme si zajistili práva výhradně pro sebe a nepočítáme s tím, že bychom je s kýmkoli dalším sdíleli,“ zopakoval výkonný ředitel Digi TV Vladimír Rusnák. Duroň z O2 na dnešní tiskové konferenci naznačil, že stav se se může měnit do poslední chvíle, než sezóna začne. Nicméně také řekl, že dosavadní společné vysílání Premier League vzniklo počáteční dohodou a pak už O2 s Digi TV o spolupráci v nadcházejících sezónách nejednalo a momentálně ani nejedná.
Dvě stě tisíc diváků
Televize přes internet O2 TV, jejíž součástí je právě kanál O2 Sport, si podle dnešního vyjádření Davida Duroně pro Médiář aktuálně předplácí 215.000 domácností. O2 televizi nabízí od 299 Kč společně s internetovým připojením, od 399 Kč pak samostatně. Mobilní aplikace, která příjem umožňuje v telefonech a tabletech, eviduje kolem 600.000 stažení. O2 má také podle Duroně kontrakty s necelou tisícovkou hospod, kde set-top boxy používají pro promítání zápasů hostům.
Aktuálním rekordem ve sledovanosti bylo nedávné fotbalové derby Sparta-Slavia, kdy se podle O2 dívalo 197.000 diváků. Čísla nepocházejí ze standardního měření sledovanosti prostřednictvím peoplemetrů, jde o interní údaje O2. Zmíněné číslo sestává ze 137.000 diváků v domácnostech (O2 k němu došlo tak, že počet domácností vynásobil koeficientem 2,5), 40.000 v hospodách (zde se uvažuje s průměrným počtem 40 až 50 lidí v každé provozovně) a 20.000 z mobilních aplikací (co přístroj, to jeden divák).

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
