Telekomunikační operátor O2 k připomínce letošního výročí převratu ze 17. listopadu 1989 spouští kampaň Tváře svobody. Jejím cílem je poděkovat lidem z davu, kteří před 29 lety našli odvahu vyjít do ulic a připojit se k boji za svobodu a demokracii. Středem kampaně je web, jehož prostřednictvím je možné nahlédnout do příběhů ostatních lidí a do 16. listopadu bylo možné přispět svým vlastním. Na dobových fotografiích jsou podobně jako na Facebooku označeny tváře konkrétních lidí z náměstí z celého Česka. Kliknutím na ně se zobrazí jejich jméno a příběh. Na web odkazují videa z YouTube i bannery.
Na kampani české O2 stejně jako loni spolupracuje s O2 Slovakia a agenturou Triad Advertising, která vytvořila koncept. „Tisíce neznámých lidí stály v listopadu 1989 na náměstích, aby nám pomohly vybojovat svobodu. A dodnes jim nikdo pořádně nepoděkoval. Právě to se touto kampaní snažíme změnit,“ popisuje ředitelka českého Triadu, Petra Jankovičová. „Listopadová kampaň, která myšlenkově pochází od naších slovenských kolegů, je už třetím rokem jednou z top prací Triadu. I proto mě osobně těší, že se společnost O2 rozhodla i letos k iniciativě připojit také v Česku,“ doplnila Jankovičová.
Projekt navazuje na loňskou kampaň Svoboda není samozřejmost, v jejímž rámci O2 společně s Triadem vytvořilo provizorní internetovou železnou oponu. Všichni zákazníci, kteří chtěli navštívit web v zahraniční, byli přesměrováni na speciální microsite. Zákazníci O2, cestující 17. listopadu do zahraničí, rovněž na hranicích dostali upozorňující SMS, že svévolně překračují státní hranici, což bylo za minulého režimu trestným činem. Tento projekt získal řadu oborových cen.
Tváře svobody
- Značka: O2
- Klient: O2 Czech Republic
- Kreativní agentura: Triad Advertising
- Mediamix: online
Sdílejte