Hospody čepující Staropramen se ukazují jako prostředí, odkud se rekrutují významnější počty diváků kanálu O2 Sport. Konkrétně při Synot lize, nejvyšší tuzemské fotbalové soutěži, registruje O2 Sport zájem v průměru 25.000 až 30.000 domácností (při nejsledovanějším zápasu Synot ligy to údajně bylo 70.000) ze zhruba 200.000, které si momentálně předplácejí televizi přes internet O2 TV, v hospodách to pak dělá až dalších 30.000 jednotlivých diváků. Při večerním setkání s novináři to ve středu řekli marketingový ředitel O2 pro segment domácností David Duroň a výkonný ředitel kanálu O2 Sport Marek Kindernay.
Čísla pocházejí z dosavadního provozu projektu Sportovní kino, při němž O2 TV operátora O2 skupiny PPF Petra Kellnera začala do restaurací, jež nabízejí pivo Staropramen, dodávat set-top boxy a nejrůznější propagační materiály, jež mají podporovat zájem hostů o kolektivní sledování sportu. Pivovary Staropramen bojují Sportovním kinem s klesající návštěvností provozoven. Podnik dnes uvedl, že oproti běžnému provozu stoupnou při promítání tržby o 10 %. Sportovní kino se dosud zavedlo už v téměř tisícovce provozoven.
Spolupráce začala loni v létě, od letošního ledna vstoupila do ostré fáze. Pivovar motivuje k pití většího množství piva při přenosech tím, že slibuje dárky jako je stolní fotbal. O2 také začala Staropramenu pomáhat třeba i s naháněním lidí do restaurací, prostřednictvím reklamních SMS zacílených podle lokality. Zda je součástí spolupráce i peněžní plnění, nechtěl Duroň říct.
O2 dál zjistilo, že největší zájem mají její diváci v hospodách právě o domácí Synot ligu. Následuje fotbalová Liga mistrů, tenisové zápasy ATP a WTA, Premier League a Euroliga. Jak také šéf O2 Sport Kindernay, v rámci platformy O2 TV je loni spuštěný O2 Sport mezi třemi nejsledovanějšími kanály, spolu s ČT Sport a stanicemi Novy Sport.
Hromadné sledování v hospodách se v případě sportovních kanálů už léta považuje za signifikantní zdroj počtu diváků, dosud ho ale není možné zachytit a zohlednit v oficiálním elektronickém měření sledovanosti (postupy vyžadované peoplemetry, které měří v domácnostech, by zavést v restauracích bylo obtížné až nemožné).
O2 Sport zatím žije v nejistotě, zda o jednu z atraktivních fotbalových soutěží ve svém programu nepřijde. Práva na Premier League na další tři sezóny totiž pro Česko a Slovensko koupila satelitní Digi TV skupiny Lama Energy Group Petra Lamicha. O2 Sport nechce další postup komentovat, pravděpodobné ale je, že usiluje či bude usilovat o sublicencování, tedy o to, aby práva aspoň na některé zápasy koupila pro svůj program O2 Sport, případně aby je divákům nabídla v rámci O2 TV zařazením kanálů Digi Sport TV, které přenosy budou šířit.