O2 začíná televizím platit za online vysílání

Mobilní aplikace O2 TV Go má být nově od 4. listopadu k dispozici i těm, kdo nejsou zákazníci O2.

Telekomunikační operátor O2 se dohodl s tuzemskými televizními vysílateli na dodatečných platbách za jejich šíření v online prostředí. O2 v rámci své televize přes internetovou přípojku O2 TV platí televizím za tři speciální služby nad rámec klasického vysílání, a sice za samotné umístění v této over-the-top službě, za vysílání v HD a za timeshift. Médiáři to řekl marketingový ředitel O2 pro segment domácností David Duroň.

Přiblížil, že O2 odvádí televizím tyto poplatky za každého zákazníka, který si službu od něj předplatí - jinými slovy: neuplatňuje dělení výnosů podle toho, jak dlouho který kanál zákazníci sledují či zda některý vůbec zapnou. Kontrakty podle Duroně O2 uzavřela s jak s veřejnoprávní Českou televizí, tak s Novou, Primou, Óčkem a dalšími komerčními stanicemi (). Komerčním přitom platí, ČT zařazuje bezplatně v rámci tzv. must carry, tedy základní nabídky.

O2 TV nyní podle Duroně registruje 180.000 zákazníků (koncem pololetí to bylo 171.000). Stažení aplikace O2 TV Go přitom registruje 140.000, z toho zhruba 50.000 má být zákazníků O2 TV.

Mobilní aplikace byla letos do konce září zkušebně pro zákazníky O2 TV zdarma, nyní se připlácí 99 Kč. Mobilní aplikace O2 TV Go má být nově od 4. listopadu k dispozici i těm, kdo nejsou zákazníci O2, respektive si nepředplácí její televizi, a to za 199 Kč.

AKTUÁLNÍ NABÍDKA STANIC VE SLUŽBĚ O2 TV

ČT1, ČT2, Nova, Prima, ČT24, ČT Sport, ČT :D, Nova Cinema, Fanda, Smíchov, Prima Cool, Prima Love, Óčko, TA3, CNN, BBC, Digi Sport 1, Digi Sport 2, Nickleodeon, FilmBox

S nástupem internetových služeb zprostředkovávajících televizní vysílání si televizní vysílatelé začali víc všímat, kdo jejich obsah šíří, a zároveň začali víc dbát o to, kolik za to mají. Čerstvá služba TV4you, v níž se angažuje bývalý televizní manažer Jiří Balvín, se rozhodla svou nabídku postavit tak, aby uhájila, proč za vysílání televizím nic neodvádí, O2 jde naopak cestou dohody s vysílateli.

„Když jsem v říjnu nastupoval do O2, tato věc ležela na stole víc než rok,“ popsal genezi čerstvých dohod marketér Duroň. „Televize debatu nastartovaly, my jsme k tomu doplnili další věci,“ přiblížil.

Sdílejte