Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

Obchod Křetínského rádií převezme Media Club

Firma ze skupiny Ivana Zacha bude rádia Czech Media Invest zastupovat od února 2020.

Prodejce reklamy Media Club, sesterská firma televize Prima, kterou ovládá Ivan Zach, bude od února 2020 obchodně zastupovat pět rádií ze skupiny Czech Media Invest, kterou vede a spoluvlastní Daniel Křetínský. Jde o stanice Frekvence 1, Evropa 2, Bonton, Dance a Zet, sdružené ve firmě Active (dřív Lagardere). Dosud je zastupuje Radiohouse a bude se tak dít do konce ledna. „Stávající obchodní zastoupení Radiohouse bude fungovat do 31. ledna 2020 v nezměněném režimu,“ uvádí Martina Říhová, šéfka Active. Jí vedená skupina čerstvě odstartovala agregátor podcastů Youradio Talk a ohlásila programatický prodej audioreklamy.

Radiohouse napůl vlastní Regie Radio Music, což je mediazastupitelství právě skupiny Active, a Media Marketing Services, dceřiná firma konkurenční rozhlasové skupiny Media Bohemia. Radiohouse má na tuzemském trhu podíl necelou polovinu, z toho Regie Radio Music asi šestinu a Media Marketing Services skoro třetinu. Pokud se rádia majitele Regie Radio Music přesunou pod Media Club, ten posílí zhruba na 44 %, za ním s necelými 31 % bude Marketing Media Services a s 23 % veřejnoprávní Český rozhlas.

Aktuální tržní podíly mediazastupitelství

mediazastupitelství / majitel podíl
Media Marketing Services* / Media Bohemia 30,8 %
Media Club / FTV Prima Holding 26,4 %
Český rozhlas / veřejnoprávní 22,9 %
Regie Radio Music* / Active 17,8 %
nezastupované 1,2 %
ostatní  0,9 %

* Media Marketing Services a Regie Radio Music společně tvoří Radiohouse, to má podíl celkem 48,5 %.
Od 1. 10. 2018 do 31. 3. 2019 bylo dotazováno 15.033 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 15. 5. 2019

„Media Club se tak stane nejsilnějším hráčem na poli poskytování rozhlasové reklamy na českém trhu,“ uvádí firma. „Týdenní poslechovost nového uskupení podle aktuálních čísel Radioprojektu dosáhne 4,94 milionu posluchačů.“ Media Club tak bude od příštího roku mít ve své nabídce všechny čtyři soukromé celoplošné stanice (k Impulsu přibudou Evropa 2, Frekvence 1 a čerstvě dokoupené rádio Zet) a dále stávající Kiss, Beat, Country, Radio 1, Spin, Signál, RockZone, Český Impuls a Dechovka.

Kromě rádií zastupuje Media Club především televizní stanice. Prodává reklamu na kanálech sesterské Primy a dál Barrandova Jaromíra Soukupa a hudebního Óčka skupiny Mafra koncernu Agrofert. Obchodně zastupuje také weby a časopisy.

Nová obchodní politika koncem prázdnin

„Nové partnerství s Active je pro nás výjimečnou příležitostí působit na rádiovém trhu z pozice největšího zastupitelství. Z jednoho místa tak budeme moci nabízet prodej všech celoplošných komerčních stanic, doplněný o vyprofilované stanice ze současného portfolia Media Clubu,“ shrnuje Jan Čadek, ředitel divize rádií Media Clubu. „Novou obchodní politiku bychom rádi zveřejnili na konci prázdnin,“ informoval.