V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Obchodní centrum Letňany otvírá přestavěné, padlo na to na půl miliardy

Zmodernizovaný food court v Obchodním centru Letňany

Zmodernizovaný food court v Obchodním centru Letňany

Zmodernizovaný food court v Obchodním centru Letňany

Zmodernizovaný food court v Obchodním centru Letňany

Zmodernizovaný střed v Obchodním centru Letňany

Zmodernizovaný střed v Obchodním centru Letňany

Zmodernizovaný food court v Obchodním centru Letňany

Zmodernizovaný food court v Obchodním centru Letňany

Zmodernizovaný food court v Obchodním centru Letňany

Zmodernizovaný food court v Obchodním centru Letňany

Téměř půl miliardy korun stála rekonstrukce pražského Obchodního centra Letňany, která se završí slavnostním znovuotevřením ve čtvrtek 18. října. Období inovace vnitřních prostor končí dva roky poté, co centrum prodal britský řetězec Tesco novému vlastníkovi, německému Union Institutional Investment, a svým hypermarketem v Letňanech zůstal pouze v nájmu. Zrekonstruovaná plocha centra je kolem 19.000 metrů čtverečních, celková činí 110.000 metrů čtverečních. Do konce roku má pro rodiny s dětmi vzniknout i nový dětský koutek s plochou více než 700 metrů čtverečních. Rekonstrukce má za cíl zvýšit atraktivitu obchodního centra pro zákazníky i nájemce. 

Zásadní koncepční změnou je vybudování centrálního prostoru, propojení mezi novým prodejním prostorem a zónou s restauracemi a přivedení denního světla do této části. Kompletně byla přestavěna plocha u vchodu z Tupolevovy ulice a vznikl také nový vstup do sekce módy s butikovými jednotkami a tvůrčími architektonickými prvky. „Realizace a nastavení nové strategie, která kromě rekonstrukce výrazné části Letňan za plného provozu, zahrnovala i rebranding, proměnu samotných obchodů a zařazení nových značek a služeb, trvala téměř dva roky. Kromě nové obchodní galerie vznikla téměř dvojnásobná zóna s restauracemi, poskytující zdravější a rozmanitější možnosti stravování,“ přibližuje Pavel Klimeš, ředitel Obchodního centra Letňany.

„Prodloužili jsme nájemní smlouvy se stávajícími klíčovými nájemci. Od začátku loňska jsme přivedli spoustu   zajímavých značek a během následujících měsíců tak doplníme nabídku o 40 nových obchodů,“ doplňuje Daniela Špůrková, key account manager Obchodního centra Letňany. Celkově má centrum na 200 jednotek. „Nově zákazníci můžou navštívit prodejnu Datart, který má v Letňanech nejmodernější obchodní jednotku v Česku, či restauraci s terasou Pub Infinity. Vedle Baumaxu byla otevřena sportovní prodejna Decathlon. Mezi redesignované a nové obchody patří i Costa Coffee, Paul Bakery, Douglas, Dm drogerie, Knihy Dobrovský, Deichmann, Bushman, ALOve, Rituals nebo lekárna Benu,“ vypočítává Katarína Brydone, head of retail společnosti CBRE, která je zodpovědná za skladbu obchodů a restaurací, pronájem a za property management projektu Obchodního centra Letňany.

Nový design dělalo Studio 071 

Obchodní centrum Letňany představilo zároveň s rozšířením a modernizací i novou vizuální identitu. Autorem nové tváře Letňan je grafické a designové Studio 071 Johany Pickové a Vojtěcha Holého. Účelem nového brandingu je zvýšení povědomí a znalosti obchodního centra po rekonstrukci. Nová vizuální identita je využitá v propagaci na venkovních plochách, v online prostředí i přímo v nákupním centru.

„Dominantním prvkem nového loga je především písmeno L, které je stylizováno do téměř abstraktní podoby. Vertikála litery je přerušena diagonálně a vytváří tak až elegantně dynamický efekt, vyjadřující volnost a vzdušnost,“ uvádějí tvůrci. „Chtěli jsme, aby nové logo vyjadřovalo nejen moderní redesignované obchodní centrum, ale také volnost a vzdušnost, která je typická pro místo, kde se Letňany nachází,“ říká Michaela Šoková, marketingová manažerka centra.

Zobrazení nové grafiky včetně loga probíhalo postupně ve třech fázích komunikace. „Rozsáhlá kampaň s novým brandingem byla spuštěna koncem června a postupně ve třech krocích odhalovala nové logo, které zvyšovalo pozornost veřejnosti. Ústředním a dominantním prvkem celé kampaně bylo vejce jako symbol ukrývající nový život a zrození. Dominantní barvou je žlutá, která vystihuje slunce jako odraz a pozitivní energii života,“ dodává Šoková.

První fáze komunikace nových Letňan

První fáze komunikace nových Letňan

Druhá fáze komunikace nových Letňan

Druhá fáze komunikace nových Letňan

Třetí fáze komunikace nových Letňan

Třetí fáze komunikace nových Letňan

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany

Kampaň rekonstruovaného centra Letňany