Obchodní centrum Plzeň na Rokycanské, jedné z dopravně nejdůležitějších ulic v Plzni s napojením na dálnici směrem na Prahu, koupil nemovitostní fond Trigea, patřící do finanční skupiny Partners. Prodávajícím byl britský řetězec Tesco, jehož hypermarket zůstává v objektu v dlouhodobém pronájmu. Kupujícího zastupovala firma CBRE, která bude centrum spravovat. Poradcem prodávajícího byla Cushman & Wakefield.
„Po naší spolupráci se CBRE na akvizici kancelářské budovy Louvre v Praze 5 u metra Radlická můžeme pro náš fond úspěšně uzavřít další akvizici, která fondu přinese zajímavý výnos a zároveň diverzifikaci rizika skrze investici do maloobchodního sektoru a nemovitosti s větším počtem nájemců,“ věří Tomáš Trčka, generální ředitel fondu Trigea.
„O nákupní centra je v Čechách stabilní investorský zájem, neboť se nájemcům v centrech dobře daří a tuzemští investoři mají dostatek prostředků pro akvizice. Loni takto v Česku změnilo majitele devět nákupních center a letos by mohl být počet obdobný,“ míní Vítězslav Doležal ze CBRE. „Tato transakce opět potvrzuje, že české fondy jsou klíčovým hráčem a poskytovatelem likvidity na českém trhu,“ doplňuje Michal Soták z Cushman & Wakefield.
Obchodní centrum Plzeň Rokycanská bylo otevřeno v roce 2001. Společně se sousedním nákupním parkem Berounka představuje významnou maloobchodní zónu na východě Plzně. V centru je v současnosti 60 maloobchodních jednotek. Mezi nájemci jsou kromě hypermarketu Tesco značky jako H&M, New Yorker, C&A, Reserved, CCC, Deichmann, SportsDirect či Datart, ve foodcourtu nechybí KFC ani McDonald’s. Centrum zabírá 27.000 metrů čtverečních, disponuje rozsáhlým parkovištěm s 1.110 parkovacích stání. Ročně navštíví toto obchodní centrum více než tři miliony lidí.
Nemovitostní fond Trigea z finanční skupiny Partners za dosavadních devět měsíců existence nashromáždil od klientů 570 milionů Kč a jeho výnos za loňský rok dosáhl 4,4 %.