Obchodní centrum Plzeň na Rokycanské získal fond Trigea od Partners

Hlavním nájemcem Obchodního centra Plzeň zůstává hypermarket Tesco

Hlavním nájemcem Obchodního centra Plzeň zůstává hypermarket Tesco

Obchodní centrum Plzeň na Rokycanské, jedné z dopravně nejdůležitějších ulic v Plzni s napojením na dálnici směrem na Prahu, koupil nemovitostní fond Trigea, patřící do finanční skupiny Partners. Prodávajícím byl britský řetězec Tesco, jehož hypermarket zůstává v objektu v dlouhodobém pronájmu. Kupujícího zastupovala firma CBRE, která bude centrum spravovat. Poradcem prodávajícího byla Cushman & Wakefield.

„Po naší spolupráci se CBRE na akvizici kancelářské budovy Louvre v Praze 5 u metra Radlická můžeme pro náš fond úspěšně uzavřít další akvizici, která fondu přinese zajímavý výnos a zároveň diverzifikaci rizika skrze investici do maloobchodního sektoru a nemovitosti s větším počtem nájemců,“ věří Tomáš Trčka, generální ředitel fondu Trigea.

„O nákupní centra je v Čechách stabilní investorský zájem, neboť se nájemcům v centrech dobře daří a tuzemští investoři mají dostatek prostředků pro akvizice. Loni takto v Česku změnilo majitele devět nákupních center a letos by mohl být počet obdobný,“ míní Vítězslav Doležal ze CBRE. „Tato transakce opět potvrzuje, že české fondy jsou klíčovým hráčem a poskytovatelem likvidity na českém trhu,“ doplňuje Michal Soták z Cushman & Wakefield.

Obchodní centrum Plzeň Rokycanská bylo otevřeno v roce 2001. Společně se sousedním nákupním parkem Berounka představuje významnou maloobchodní zónu na východě Plzně. V centru je v současnosti 60 maloobchodních jednotek. Mezi nájemci jsou kromě hypermarketu Tesco značky jako H&M, New Yorker, C&A, Reserved, CCC, Deichmann, SportsDirect či Datart, ve foodcourtu nechybí KFC ani McDonald’s. Centrum zabírá 27.000 metrů čtverečních, disponuje rozsáhlým parkovištěm s 1.110 parkovacích stání. Ročně navštíví toto obchodní centrum více než tři miliony lidí. 

Nemovitostní fond Trigea z finanční skupiny Partners za dosavadních devět měsíců existence nashromáždil od klientů 570 milionů Kč a jeho výnos za loňský rok dosáhl 4,4 %.