Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Obchodní řetězce instalují ochrany pokladních

Pracovníci v první linii se schovávají za plexisklo. Chránit tak mají sebe i zákazníky.

Obchodníci instalují na pokladnách proti šíření koronaviru ochrany z plexiskla nebo igelitu. První byly vietnamské večerky, minulý týden k tomu přistoupil ve svých obchodech Kaufland, podobně postupují Tesco nebo Globus a lze očekávat, že se přidá i Lidl, který už přepážky buduje na Slovensku.

Plexiskla instalována v Kauflandu

Plexiskla instalována v Kauflandu

Plexiskla instalována v Kauflandu

Plexiskla instalována v Kauflandu

Plexiskla instalována v Kauflandu

Plexiskla instalována v Kauflandu

Albert spustil bleskovou akci s instalací plexiskel na pokladnách v těchto dnech. Dodatečnou ochranu chce osadit během tří dní na všech ze 2.500 svých pokladen po celém Česku. Na zem před pokladnami umístí navigační samolepky, které vyznačí bezpečný dvoumetrový odstup mezi zákazníky.

Plexiskla instalována v Albertu

Plexiskla instalována v Albertu

Samolepky kvůli odstupům v Albertu

Samolepky kvůli odstupům v Albertu

Samolepky kvůli odstupům v Albertu

Samolepky kvůli odstupům v Albertu

Řetězec Penny, který má v Česku nejvíc prodejen, instaluje ochranné přepážky z plexiskla u pokladech všech svých 385 provozoven. „Instalace zabere pár desítek minut, ale musíme si uvědomit, že pro nás to při počtu našich prodejen znamená více než 1.600 pokladen po celé republice,“ říká Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení Penny. Také Penny na svých prodejnách vyznačuje na podlahy svých prodejen vzdálenost pro bezpečný odstup mezi zákazníky tak, aby jim usnadnil orientaci a dodržování tohoto základního pravidla ochrany zdraví v aktuální situaci. Zaměstnanci Penny už v polovině minulého týdne obdrželi dostatečný počet roušek, průběžně pak dostávají osobní dezinfekční gely nebo jednorázové rukavice.

Plexiskla instalována v Penny

Plexiskla instalována v Penny

Plexiskla instalována v Penny

Plexiskla instalována v Penny

Plexiskla instalována v Penny

Plexiskla instalována v Penny

Samolepky kvůli odstupům v Penny

Samolepky kvůli odstupům v Penny

Jeden z prvních prodejců, který přišel se zvýšenou ochranou svých zaměstnanců, byla Alza. Ta už zhruba před dvěma týdny na svých pobočkách zavedla mimo jiné ochranné fólie a zároveň dezinfekční úklid prováděný v hodinových intervalech.

Výdej v Alze s ochranou

Výdej v Alze s ochranou proti nákaze

Ve velkém zareagovala i Benzina, která minulý týden začala s rychlou instalací plexisklových štítů na všech svých 416 stanicích. Už 14. března ukončila prodej veškerých čerstvých nebalených produktů, uzavřela relaxační zóny a zastavila provoz ručního mytí, vysavačů a čističů koberců. Navíc apeluje na zákazníky, aby při tankování používali jednorázové hygienické rukavice a pro platbu co nejvíc využívali bezkontaktní karty či mobilní aplikace.

Plexiskla instalována na Benzině

Plexiskla instalována na Benzině

Plexiskla instalována na Benzině

Plexiskla instalována na Benzině

Plexiskla instalována na Benzině

Plexiskla instalována na Benzině

Do instalací plastových štítů se pouštějí rovněž lékárny. Největší tuzemská síť Dr. Max ve všech 415 otevřených lékárnách tento týden dokončila první vlnu instalace ochrany z plexiskla. Jak pro Médiář uvedl tiskový mluvčí sítě Dr. Max Michal Petrov, celkem v rámci ní bylo instalováno 933 plexikrytů. „Druhá vlna počítá s dvěma sty kusů separátorů ve 194 lékárnách, instalovány budou nejpozději do neděle,“ doplnil Petrov.

Plexiskla instalována v lékárnách Dr. Max

Plexiskla instalována v lékárnách Dr. Max

A nákaze se brání i taxikáři. Pražská služba Modrý Anděl instalovala do svých vozů improvizované přepážky z igelitu.

Igelitová přepážka v taxi Modrý anděl

Igelitová přepážka v taxi Modrý anděl