Obrat agentury Effectix loni překročil sto milionů

Obrat marketingové firmy meziročně poskočil o víc než 30 %, tým vyrostl skoro na 80 lidí.

Dominik Kohel

Chief sales officer agentury Effectix je Dominik Kohel

Marketingová agentura Effectix oznámila, že v loňském roce 2022 zaznamenala rekordní obrat 106 milionů Kč. „Jedná se o největší obrat v historii naší firmy. Meziročně jsme rostli o víc než 30 % a posilovat chceme i nadále,“ uvedl Dominik Kohel, chief sales officer Effectixu, firmy, která na českém a slovenském trhu působí od roku 2009. Ze tří čtvrtin ji vlastní Branislav Gordan, čtvrtinu drží šéf agentury Karol Veleba.

Za úspěšným rokem stojí rozšíření portfolia nabízených služeb například o real-time bidding, větší důraz na kreativu i výkonnost a také výrazné personální posílení týmu. V kancelářích v Praze a v Bratislavě pracuje nyní na 80 marketingových specialistů, přitom za loňský rok jich přibylo více než 40. Starají se o víc než 120 klientů, mezi nimiž jsou i velké tuzemské i nadnárodní firmy. „Pro spolupráci na novém projektu si nás vybrala ryze česká developerská společnost Crestyl. Uspět se nám podařilo také ve výběrovém řízení pro realitní kancelář Evropa,“ říká Kohel.

Spolupráci s agenturou prodloužila UniCredit Bank pro Česko i Slovensko nebo slovenský Decathlon. Spolupráce s Kooperativou se rozšířila o výkonnostní marketing, pojišťovna zároveň Effectixu v uplynulých letech svěřila správu SEO i dohled nad implementací nového webu v kooperaci s agenturou FG Forrest. Pokračují také dlouholetí klienti jako prodejce bazénů Albixon, e-shop s pracovními oděvy Ardon či elektrotechnický velkoobchod Elfetex.

Experiment s neomezeným volnem

V rámci konceptu svobodné firmy Effectix svým pracovníkům nabízí benefity v podobě vzdálené práce, výměnných zahraničních stáží či neomezeného placeného volna. „Minulý rok jsme vykopli experiment s neomezeným placeným volnem. Na konci roku jsme tento pokus vyhodnotili a já ho považuji za jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsme v rámci naší čtrnáctileté historie udělali,“ tvrdí šéf a spolumajitel firmy Karol Veleba. 

Přínosy podobných kroků podle něho vnímají postupně i samotní klienti: „Devadesát procent našich klientů, u nichž se nám podařilo obnovit spolupráci, jsme čísly i přístupem přesvědčili, že koncept neomezeného volna funguje a je obrovským přínosem pro obě strany. Právě skutečnost, že máme lidi odpočaté, že jsou sami motivovaní, je pro naše klienty obrovským benefitem. Jelikož mají partnery, kteří jsou zapálení a odvádějí pro ně více práce, protože prostě chtějí, nikoliv že musí.“

Další růst i díky umělé inteligenci

I letos plánuje agentura růst - personálně i výsledkově. Cílit proto hodlá na oblasti, které podle Veleby budou v online marketingu sehrávat stále důležitější roli: „Rozvíjíme automatizaci, datovou analytiku, brandové strategie a jejich vyhodnocování. Investovat chceme také do využití umělé inteligence – chceme najmout specialisty, kteří budou zkoumat možnosti využití AI pro zefektivnění našich interních procesů.“