Obrat komunikační skupiny AMI Communications loni překročil 260 milionů korun (10 milionů eur). V roce 2009 činil 152 milionů korun, rok předtím 161 milionů. Loňský zisk skupina nezveřejnila, dva roky předtím se pohyboval kolem 8 milionů korun po zdanění.
„Největší částí se na příjmech skupiny podílí PR agentura AMI Communications se svými plně vlastněnými dceřinými společnostmi, která v roce 2010 dosáhla příjmů z honorářů (income fee) 119 milionů korun,“ sdělila společnost k výsledkům roku 2010.
Skupinu vlastní Milan Hejl (50 %), Marek Stránský (45 %) a Jana Marcová (5 %). Hejl na sklonku loňska prodal Stránskému 0,5% podíl za 127 690 korun. Čistě aritmeticky by to celou společnost oceňovalo na víc než 25 milionů korun.
AMI Communications vznikla v roce 1995, zaměstnává zde 85 lidí. PR agentura skupiny je největší svého druhu v Česku. Mezi klienty skupiny patří Česká pojišťovna, ČEZ, Dell, GlaxoSmithKline, Plzeňský Prazdroj, Raiffeisenbank, Telefónica O2, Unilever či Wrigley.
Kromě České republiky AMI Communications působí i v Bulharsku, Rumunsku a Slovenské republice; na Slovensku rostla nejsilněji. Na všech těchto trzích reprezentuje Edelman, největší nezávislou PR agenturu na světě.
Na domácím trhu skupina loni investovala především do rozvoje nové dceřiné firmy Digital Communications, která se specializuje na budování a podporu značek pomocí internetu a nových médií.
„Zadavatelé v České republice přestali loni o kampaních na sociálních sítích pouze mluvit a začali do nich více investovat. Online komunikace se stala důležitou součástí rozpočtů na public relations,“ tvrdí managing partner skupiny Marek Stránský.