Když Tomáš Čupr na podzim roku 2014 představoval svůj nový projekt Rohlik.cz a prognózoval, že do pěti let chce dosáhnout ročního obratu 10 miliard Kč s tím, že český online trh s potravinami má potenciál na úrovni zhruba 50 miliard ročně, mělo ho mnoho lidí z retailu za bláhového snílka. Nyní firma oznámila, že v loňském roce 2019 její obrat přesáhl 4 miliardy Kč.
Je to sice zhruba půlka odvážné předpovědi, nicméně důležitější je aktuální tempo růstu – v roce 2018 totiž obrat činil „jen“ 2,5 miliardy. Pokud růstové tempo na meziroční úrovni 60 % vydrží, pak by Rohlik.cz měl deseti miliard na českém trhu dosáhnout napřesrok. Firma ovšem nedávno vstoupila do Maďarska, takže celkové tempo jejího růstu může být ještě větší. Pro srovnání - roční obraty největších v tuzemsku působících řetězců jako je Kaufland nebo Lidl přesahují 50 miliard Kč, takže vliv dalšího hráče s mnohamiliardovým obratem musí pocítit o ony.
Rohlík.cz navíc oznámil, že se pohybuje v zisku, respektive že ukazatel EBITDA (zisk před odpisy a zdaněním) narostl na víc než dvojnásobných 60 milionů Kč.
Firma loni také oznámila emisi dluhopisů za víc než tři čtvrtě miliardy korun, konkrétně 777 milionů Kč v nominální hodnotě jednoho dluhopisu 10.000 Kč a s pevnou úrokovou roční sazbou 6,60 %. Dluhopisy byly záhy vyprodány a tak se podle deníku E15 nyní plánuje další navýšení o 222 milionů na celkovou téměř miliardu. Podle zveřejněných emisních podmínek přitom může být původní částka 777 milionů navýšena až na 1.165.500.000 Kč.
„Rok 2019 byl pro nás výživný. Rohlík opět dramaticky rostl a ukazuje finanční stabilitu, která požene jeho zlepšování. Posílili jsme v rámci iniciativy Čerstvě sklizeno spolupráci s lokálními dodavateli, aby zboží necestovalo přes půl světa, když nemusí. Zásadně jsme vylepšili klub Rohlíček, spustili Rohlík Chef a zahájili zahraniční expanzi úspěšným otevřením Kifli.hu v Maďarsku,“ komentoval výsledky zakladatel a většinový majitel Rohlíku Čupr.
Aktuálně Rohlik.cz zaváží kromě Prahy a Brna města Olomouc, Plzeň, Hradec Králové, Pardubice, Jablonec, Liberec a Prostějov. Dalšímu růstu mají napomoci investice do logistiky. Loni firma započala s automatizací skladů a aktuálně probíhá fáze implementace automatizace v pražské Liboci do začátku března 2020. Během letoška dojde k otevření dalšího skladu v Praze a stěhování do nového skladu v Brně.